|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Calculation and Development of Internal Combustion Engines |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-502 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Benzinli motorların çalışma prensipleri, dizel motorların çalışma prensipleri, otomotiv yakıtları, termodinamik çevrimler, emme, egzoz ve silindir içi akışlar, yanma teorisi, içten yanmalı motorlarda yanmanın modellenmesi, egzoz emisyon oluşumu ve emisyon kontrol mekanizmalarının öğretilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Taşıtlarda kullanılan içten yanmalı motorların çalışma prensipleri, performans parametreleri, yakıtlar, yanma teorisi, egzoz emisyonu oluşum mekanizması ve emisyon kontrol yöntemlerinin öğrenciye öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, Dizel ve benzinli motorlarda yanma, Yanma odası tipi ve geometrisi seçimi, emme ve egzoz sistemleri, Motor tipleri arasındaki farklar, Silindir sayısı, dizilişi, boyutu ve malzeme seçimi, karışım hazırlama seçimi, ateşleme sırası, Isı dengesi, Krank mekanizması ve krank mili titreşimi, Elektronik yakıt enjeksiyonu ve kontrolü, İçten yanmalı motor teknolojilerindeki gelişmeler, İçten yanmalı motorların tasarımı ve gelişimini etkileyen ana parametreler, Matematiksel modeller, Çevrimi etkileyen parametreler ve alternatiflerinin kıyaslanması, Tasarıma yönelik uygulamalar ve sonuçların hesabı, |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders notları ve Kitap 1 |
Temel Tanımlar |
|
2 |
Dizel ve benzinli motorlarda yanma |
Ders notları ve Kitap 1 |
Temel Tanımlar |
|
3 |
Yanma odası tipi ve geometrisi seçimi, emme ve egzoz sistemleri |
Ders notları ve Kitap 1 |
Örneklerle açıklama |
|
4 |
Motor tipleri arasındaki farklar |
Ders notları ve Kitap 1 |
Temel Tanımlar |
|
5 |
Silindir sayısı, dizilişi, boyutu ve malzeme seçimi, karışım hazırlama seçimi, ateşleme sırası |
Ders notları ve Kitap 1 |
Örneklerle açıklama |
|
6 |
Isı dengesi |
Ders notları ve Kitap 1 |
Örneklerle açıklama |
|
7 |
Krank mekanizması ve krank mili titreşimi |
Ders notları ve Kitap 1 |
Örneklerle açıklama |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Elektronik yakıt enjeksiyonu ve kontrolü |
Ders notları ve Kitap 1 |
Temel Tanımlar |
|
10 |
İçten yanmalı motor teknolojilerindeki gelişmeler |
Ders notları ve Kitap 1,2 |
Temel Tanımlar |
|
11 |
İçten yanmalı motorların tasarımı ve gelişimini etkileyen ana parametreler |
Ders notları ve Kitap 1,2 |
Temel Tanımlar |
|
12 |
Matematiksel modeller |
Ders notları ve Kitap 1,2 |
Örneklerle açıklama |
|
13 |
Çevrimi etkileyen parametreler ve alternatiflerinin kıyaslanması |
Ders notları ve Kitap 1,2 |
Örneklerle açıklama |
|
14 |
Tasarıma yönelik uygulamalar ve sonuçların hesabı |
Ders notları ve Kitap 1,2 |
Örneklerle açıklama |
|
15 |
Tasarıma yönelik uygulamalar ve sonuçların hesabı |
Ders notları ve Kitap 1,2 |
Örneklerle açıklama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Internal Combustion Engines, John B. Heywood (Kitap 1)
Theoretical and Numerical Combustion, Thienrry Poinsot (Kitap 2)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
4 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|