Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : FDBS 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ
Prof.Dr. HASAN KAYIKLIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Verilen konuda ulusal ve uluslar arası literatür araştırması yapar.
Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve rapor haline getirir.
Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar.
Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefe ve din bilimleri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği : Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, bilimsel etik Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Tartışmalı Ders
2 Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Tartışmalı Ders
3 Konu araştırılması, Sunum teknikleri hakkında bilgi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Tartışmalı Ders
4 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
5 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
6 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
7 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
8 Ara rapor sunma Ara rapor hazırlığı Seminer
9 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
10 Sonuçların değerlendirilmesi İlgili konunun okunması Tartışma
11 Sonuçların değerlendirilmesi Derlenen notları değerlendirme Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
12 Sonuçların değerlendirilmesi Derlenen notları değerlendirme Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
13 Sonuçların rapor haline getirilmesi Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
14 Sonuçların rapor haline getirilmesi Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
15 Sunum ve tartışma Sunuma hazırlık Seminer ve tartışma
16/17 Sunumun değerlendirilmesi Değerlendirmeye hazırlık Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler.
 Ç.Ü. Sosyal Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. 2
2 Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. 2
3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. 4
4 Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. 3
5 Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. 5
6 Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. 4
7 Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. 5
8 Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. 5
9 Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. 4
10 Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. 5
11 Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. 5
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. 4
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6