|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
FDBS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ Prof.Dr. HASAN KAYIKLIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Verilen konuda ulusal ve uluslar arası literatür araştırması yapar. Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve rapor haline getirir. Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar. Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Felsefe ve din bilimleri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, bilimsel etik |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Konu araştırılması, Sunum teknikleri hakkında bilgi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
5 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
6 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
7 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
8 |
Ara rapor sunma |
Ara rapor hazırlığı |
Seminer |
|
9 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
10 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
İlgili konunun okunması |
Tartışma |
|
11 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
13 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
14 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
15 |
Sunum ve tartışma |
Sunuma hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
16/17 |
Sunumun değerlendirilmesi |
Değerlendirmeye hazırlık |
Tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler.
Ç.Ü. Sosyal Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
2 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
2 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
4 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
5 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
4 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
5 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
5 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
4 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
5 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
5 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|