|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
FDB1 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN KAYIKLIK Doç.Dr. KADİR ALBAYRAK Doç.Dr. ASIM YAPICI Doç.Dr. MÜNİR YILDIRIM Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN COŞAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN AKKANAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel araştırma ile ilgili terminolojiye hakim olur. Bilimsel araştırma sürecini aşamaları ile tanır. Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntem, teknik ve modelleri bilir. Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereci organize eder. Alanı ile ilgili konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirir. Alanı ile ilgili bilime katkı sağlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alanı ile ilgili bilimsel çalışma yapabilecek teorik ve pratik yeterliliğe sahip olabilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alanla İlgili kuramsal ve pratik bilgiler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilim ve Bilimsel Araştırma Nedir? |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
2 |
Bilimsel araştırmanın önemi |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
3 |
Bilimsel Araştırmanın Türleri |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
4 |
Problem ve Amaç Belirlenmesi |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
5 |
Yöntem Seçimi, Model |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
6 |
Yöntem Seçimi, Model |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
7 |
Evren ve Örneklem kavramları |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
8 |
Verilerin toplanması |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
9 |
Verilerin toplanması |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
10 |
Verilerin İşlenmesi ve yorumlanması |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
11 |
Verilerin İşlenmesi ve yorumlanması |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
12 |
Araştırma Raporunun hazırlanması |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
13 |
Araştırma Raporunun hazırlanması |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
14 |
Referans verme teknikleri |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
15 |
Araştrma merkezleri, kütüphane ve arşivlerden yararlanma |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
16/17 |
Araştrma merkezleri, kütüphane ve arşivlerden yararlanma |
Yöntem kaynaklarını okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi
Balcı Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara.
Baykul Yaşar, İstatistik Metodlar ve Uygulamalar, Anı Yayınları.
Onat H, Kutlu S, Paçacı M, Düzgün Ş. A., İslam Bilimlerinde Yöntem, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları.
Kaptan Saim, Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri, bilim Yayınları.
Türkdoğan Orhan, Bilimsel değerlendirme ve araştırma Metodolojisi, MEB Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
3 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
1 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
5 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
1 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
5 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
1 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
5 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
5 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
1 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
4 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
5 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
1 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 160 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|