|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Felsefe Kelam İlişkisi
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
İlk dönem felsefe kelam ilişkisi
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Kindi ve felsefe kelam ilişkisi
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Kelamcıların felsefeye yaklaşımları
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Farabi ve felsefe kelam ilişkisi
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
İbn Sinada felsefe kelam ilişkisi
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
İbn Sinada felsefe kelam ilişkisi
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların gözden geçirilmesi |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Gazali ve felsefeye eleştiriler
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Gazalinin eleştirilerinin yansımaları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Gazalinin eleştirilerinin yansımaları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Tehafüt eserlerinde konuya yaklaşımlar
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Gazali sonrası islam dümyasında din felsefe ilişkisi |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Gazali sonrası islam dümyasında din felsefe ilişkisi |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Osmanlı düşünürlerinin din felsefe ilişkisine bakışı |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların gözden geçirilmesi |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
4 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
3 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
4 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
5 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
4 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
5 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
5 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
4 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
4 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
4 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
5 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|