|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Muhasebe |
|
Dersin Kodu |
: |
KON201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DİLER DEMİRTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Muhasebeyi tanımlamak, muhasebe mesleğinin içeriği hakkında genel bilgiye sahip olmak, küreselleşmenin muhasebeyi nasıl etkilediği konusunda yorum yapabilmek, muhasebeyi bölümlerine ayırmak, muhasebenin temel terim ve ilkelerinin muhasebe uygulamalarına nasıl yön verdiğini açıklamak, muhasebede tutulması gereken defterler ile temel finansal tabloları tanımak, Tekdüzen Hesap Planından uygun hesapları saptayarak ilgili işlemin kaydını yapmak, bir işletmede dönem başı, dönem içi ve dönem sonu muhasebe kayıtlarını tutmak, hataları bulmak ve düzeltmek, finansal tabloları hazırlamak, hazırladığı finansal tablolardan işletmenin mali yapısını ortaya koymak ve yorumlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Muhasebe ile ilk kez karşılaşan birine muhasebenin ne olduğunu açıklamak, işletmenin mali nitelikteki işlemlerini, bu işlemlerin kaydı için gerekli teknikler, ilkeler ve kayıt şekillerini, dönem başından dönem sonuna kadar yapılması gereken işlemleri ve mali tabloların düzenlenmesini öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Muhasebe Bilgilerinin Özellikleri ve Kullanıcıları, Muhasebenin Bölümleri, Muhasebenin Temel İlkeleri, Muhasebede Kullanılan Ana Terimler, Temel Muhasebe Denklemi, Temel Finansal Tablolar, Muhasebede Hesap ve Önemi, Hesaplar Arasındaki İlişkiler, Tekdüzen Hesap Planının Genel Yapısı, Kayıt Yöntemleri, Muhasebede Tutulması Gereken Defterler, Muhasebe Akım Şeması, KDV Kanunu Hakkında Genel Bilgiler ve Muhasebeleştirilmesi, Aktif Hesaplar, Duran Varlıklar, Dönen Varlıklar, Pasif Hesaplar, Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar, Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Karataş 102 nolu derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Muhasebenin Tanımı, Türkiye’de Muhasebe Mesleği, Küreselleşmenin Muhasebeye Etkileri |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
2 |
Muhasebe Bilgilerinin Özellikleri ve Kullanıcıları, Muhasebenin Bölümleri, Muhasebenin Temel İlkeleri, Muhasebede Kullanılan Ana Terimler |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
3 |
Temel Muhasebe Denklemi |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
4 |
Temel Finansal Tablolar |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
5 |
Muhasebede Hesap ve Önemi, Hesaplar Arasındaki İlişkiler, |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
6 |
Tekdüzen Hesap Planının Genel Yapısı |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
7 |
Kayıt Yöntemleri |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
8 |
Muhasebede Tutulması Gereken Defterler |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
9 |
ARA SINAV |
ders kitabı ve ders notunu okuma |
yazılı sınav |
|
10 |
Muhasebe Akım Şeması |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
11 |
KDV Kanunu Hakkında Genel Bilgiler ve Muhasebeleştirilmesi |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
12 |
Aktif Hesaplar, Duran Varlıklar, Dönen Varlıklar |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
13 |
Pasif Hesaplar, Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar, Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
14 |
Aktif ve Pasif Hesapların Muhasebeleştirilmesi |
ders kitabını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
|
15 |
Genel Tekrar |
ders kitabını okuma |
Grup Çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
ders kitabı ve ders notunu okuma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KÜÇÜKSAVAŞ, N. Finansal Muhasebe ( Genel Muhasebe). Kare Yayınları
CEMALCILAR, Ö., BENLİGİRAY, Y., SÜRMELİ, F., Genel Muhasebe, Anadolu Üniversitesi Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
3 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
0 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
5 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
5 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
4 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
0 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
3 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
0 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
2 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
3 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
1 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
0 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|