|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
KON107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DİLER DEMİRTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sayıları sıralayabilir, cebirsel işlemleri hesaplayabilir, Birinci ve ikinci derece denklemler ve birinci ve ikinci derece eşitsizlikleri çözebilir, fonksiyonlarla ilgili işlemleri yapabilir ve basit olarak grafiğini çizebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematiğin temel ilkeleri ve bilgilerin kazandırılması. İhtiyaç halinde bu bilgi ve birikimlerin kullanılan kendi alanındaki uygulamasının hayata geçirilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
sayılar, cebirsel işlemler, polinomlar, çarpanlara ayırma, oran ve orantı, denklemler ve eşitsizlikler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Karataş 101 nolu derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sayılar ve sayı sistemlerine giriş |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Reel sayılar, kesirli sayılar, üslü sayılar |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Köklü sayılar ve sayı sistemleri |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Cebirsel işlemler, polinomlar |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Çarpanlara ayırma |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Oran ve orantı |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Problem çözme |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Ders kitabı ve ders notlarının okunması |
Yazılı sınav yapılacak |
|
9 |
Birinci derece denklemler, ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
İkinci dereceye dönüşebilen denklemler, iki bilinmeyenli denklemler |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikler |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
İkinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikler |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
İstatistiğe giriş, verilerin gösterimi ve sunumu |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Genel tekrar |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Genel tekrar |
Ders kitabının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders kitabı ve ders notlarının okunması |
Yazılı sınav yapılacak |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ATASOY, V., (2009). "Genel Matematik", MuratHan Yayınevi.
AKDENİZ, F., ÜNLÜ, Y., , DÖNMEZ, D., (2010). " Analize Giriş I " Nobel Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
0 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
0 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
0 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
5 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
5 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
0 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
0 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
0 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
0 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
0 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
1 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
3 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
0 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|