|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örtü Altı Meyve-bağ Yetiştiriciliği |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP460 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR Prof.Dr. AYZİN KÜDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Örtüaltı meyve ve bağ yetiştirilme tekniklerini öğrenir. 2. Örtü altı meyve yetiştiriciliğinin ekonomik önemini anlar. 3. Örtü altı meyve bağ yetiştirilebiliecek bölgeleri ve avantajlı yönlerini tartışır. 4. Örtü altı meyve yetiştiriciliğinde yapılacak uygulamaları bilir. 5. Ülkemiz ve diğer ülkeleri örtü altı meyve bağ yetiştiriciliği açısından karşılaştırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Örtü altı meyve ve bağ yetiştiriciliği, önemi, yetiştirilme teknikleri, erkenci meyve deriminin üreticiye ve dolayısıyla Ülkemize sağlayacağı ekonomik avantajlarının anlatılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Örtü altı meyve ve bağ yetiştiriciliğine giriş, örtü altında yetiştiriciliğinin durumu, örtü altında yetiştirilen meyve türleri, örtü altı meyve yetiştiriciliğinde kullanılan sistemler örtü altı meyve yetiştiriciliğinin avantaj ve dezavantajları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi ziraat fakültesi derslikleri ve uygulama alanları. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Örtü Altı Meyve Yetiştiriciliğine Giriş |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım tekniği, gösterim, tartışma. |
|
2 |
Uygulama |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım tekniği, gösterim, tartışma. |
|
3 |
Örtü Altında Yetiştiriciliğinin Durumu |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım tekniği, gösterim, tartışma. |
|
4 |
Uygulama |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım tekniği, gösterim, tartışma. |
|
5 |
Örtü Altında Yetiştirilen Meyve Türleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım tekniği, gösterim, tartışma. |
|
6 |
Teknik Gezi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım ve uygulama. |
|
7 |
Örtü Altı Meyve Yetiştiriciliğinde Kullanılan Sistemler |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım tekniği, gösterim, tartışma. |
|
8 |
Ara-sınav |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Yazılı Sınav. |
|
9 |
Örtü Altı Meyve Yetiştiriciliğinin Avantaj ve Dezavantajları |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım tekniği, gösterim, tartışma. |
|
10 |
Uygulama |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım ve uygulama. |
|
11 |
Erkenci üzüm yetiştiriciliğinin avantajları ve bağcılıkta örtüaltı yetiştiriciliğin önemi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım ve uygulama. |
|
12 |
Uygulama |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım ve uygulama. |
|
13 |
2. Ara sınav |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Yazılı sınav |
|
14 |
Örtüaltında yetişen üzüm çeşitleri ve anaçlar, kullanılan teknikler ve plastikler altında uygulanan bazı kültürel faaliyetler |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım ve uygulama. |
|
15 |
Uygulama |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım ve uygulama. |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İmrak, B., Kuden, A., Sarıer, A., Kuden, A. B. 2009. Subtropik Koşullarda Örtü Altında Elma Yetiştiriciliği. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi 2 (1):187-193
Şahin, G., Kendirli, B. 2012. Türkiye’de örtüaltı meyve yetiştiriciliği. Akdeniz Univ. Ziraat Fak. Derg. (2012) 25(1): 9-15
Y. Tüzel, A. Gül, H.Y. Dasgan, G.B. Öztekin, S. Engindeniz, , H.F. Boyacı, A. Ersoy, A. Tepe, A. Ugur. Örtü altı yetiştiriciliğinin durumu. http://www.zmo.org.tr/resimler/ekler/db30d43f3791ae8_ek.pdf
AĞAOĞLU, Y.S., 1977. Sofralık Üzüm Yetiştiriciliğinde Plastik Örtülerden Yararlanma İmkanları. Ankara Üniv. Zir. Fak. Yayınları: 660, Derlemeler: 15.
ERGENOĞLU, F., TANGOLAR, S., ORHAN, E., GÖK, S. ve BÜYÜKTAŞ, N., 1999. Bazı Sofralık Üzüm Çeşitlerinin Farklı Zamanlarda Plastik Örtüaltına Alınmasının Verim ve Kalite Üzerine Etkileri. Tr. J. of Agriculture and Forestry, 23(4): 899-908 s.
TANGOLAR, S., 2011. Plastik Serada Yetiştirlen Üzüm çeşitlerinde Verim. Tarım Türk Dergisi, 32 (6): 49-52.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
5 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
5 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
3 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
3 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
4 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
4 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
4 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
5 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|