Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Bağcılık

Dersin Kodu : BBP454

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR
Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bağ tesisini öğrenir
Kış ve yaz budamalarını öğrenir
Asmalara şekil vermeyi öğrenir
Bağcılıkta önemli kültürel uygulamaları bilir.
Asma tür ve çeşitlerini ve anaçları öğrenir.
Asmanın çoğaltılmasını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bağ tesisi, bağlarda uygulanan kış ve yaz budamaları, şekil verme, bağcılıkta önemli kültürel uygulamaları, asmanın çoğaltılması, Türkiye‘ de ve dünyada yetişen üzüm çeşitleri ve anaçlar öğretmektir.

Dersin İçeriği : Bağ tesisi, bağlarda uygulanan kış ve yaz budamaları, asmalara şekil verme, bağcılıkta önemli kültürel uygulamalar (toprak işleme, sulama, gübreleme, derim), asmanın çoğaltılması, Türkiye‘ de ve dünyada yetişen üzüm çeşitleri ve anaçlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Araştırma Bağı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bağ Tesisi: Yer Seçimi, üzüm yetiştiriciliğini etkileyen ekolojik faktörler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Planlama, Çeşit ve anaç seçimi, Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Bağ yerinin hazırlanması, Toprağın hazırlanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Çelik, Aşısız ve Aşılı fidanların dikimi. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Asmalara şekil verme, Tanımı, amaçları, kullanılan destekler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Bağlarda uygulanan Terbiye şekilleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Budama Tanımı ve genel amaçları, budamanın kuralları, Budama aletleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Kış Budaması, Amaçları, zamanı, şekilleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 Yaz Budaması, amaçları, zamanı, şekilleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Filiz alma, Uç ve tepe alma, yaprak alma, salkım ve Tane seyreltme, Bilezik alma Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Bağlarda Toprak işleme, sulama, gübreleme, derim Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Asmanın çoğaltılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Türkiye ‘ de ve dünyada yetişen üzüm çeşitleri ve anaçların tanıtılması. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Türkiye ‘ de ve dünyada yetişen üzüm çeşitleri ve anaçların tanıtılması. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fidan, Y., 1985. Özel Bağcılık. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 930, Ders Kitabı No: 265, Ankara Üniv. Basımevi, Ankara, 401 s.
 Winkler, A.J., Cook, J.A., Kliewer, W.M., Lider, L.A., 1974. General Viticulture. Univ. Of California Press. Berkeley, Los Angeles And London. 710 p.
 Çelik, S., 1998. Bağcılık (ampeloloji). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Anadolu Matbaa Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. 426 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 2
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 4
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 5
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 4
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 5
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 4
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 1
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 3
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 3
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 2
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 3
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 3
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 3
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3