Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sert Çekirdekli Meyveler

Dersin Kodu : BBP452

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AYZİN KÜDEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Sert çekirdekli meyvelerin üretim, ihracat, ve yetiştirilme alanlarını bilir.
2. Şeftali, nektarin, kayısı, erik, kiraz ve vişnenin yetiştirilme tekniklerini öğrenir.
3. Tüm sert çekirdekli meyvelerin ekonomik önemini tartışır.
4. Sert çekirdekli meyve çeşitlerini kavrar.
5. Sert çekirdekli meyve yetiştiriciliğinde kültürel önlemleri uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı Türkiye´de ve Dünya´da yetiştiriciliği yapılan sert çekirdekli meyve türlerini genel olarak tanıtmak, güncel çeşit, anaçlar ve sert çekirdekli meyve türlerinin yetiştiriciliği hakkında öğrencilere temel bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği : Bu ders genel olarak sert çekirdekli meyvelerin tanıtımını, dünya da ve Türkiye´de yetiştiriciliğini, yetiştirilme alanlarını ve üretim miktarlarını içermektedir. Bununla birlikte tür bazında yetiştirilme teknikleri, güncel çeşit ve anaç seçimi, sert çekirdekli meyvelerde hastalık ve zararlılar ve sert çekirdekli meyve türleri ile bahçe tesisi bu ders kapsamında anlatılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova üniversitesi Ziraat Fakültesi Derslikleri ve uygulama alanları.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders hakkında genel bilgi ve dersin içeriğinin anlatılması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
2 Şeftali - nektarinin sistematiği, yayılış alanları, yetiştiriciliği sınırlandıran faktörler. Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
3 Türkiye’nin şeftali-nektarin üretimi, ihracatı, dünya pazarındaki yeri, Şeftali ve nektarin türlerinin anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
4 Arazi uygulaması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım ve uygulama.
5 Kayısı türünün ekolojik istekleri, çeşitleri, döllenme biyolojisi Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
6 Kayısı anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
7 Kiraz türünün ekolojik istekleri, çeşitleri, döllenme biyolojisi Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
8 Kiraz anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
9 Ara Sınav Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Yazılı sınav.
10 Eriğin ekolojik istekleri, çeşitleri, döllenme biyolojisi Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
11 Erik anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
12 Vişnenin ekolojik istekleri, çeşitleri, döllenme biyolojisi, anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
13 Arazi Uygulaması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım ve uygulama.
14 Diğer Sert Çekirdekli Meyveler Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
15 Sert Çekirdekli Meyvelerin Endüstrisi Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
16/17 Yıl Sonu Sınavı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Yazılı sınav.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kiraz Hastalık ve Zararlıları ile Mücadele- Gıda Tarım ve Hay. Bak. - Ankara 2011
 Meyve Ağaçlarında İlaçlama Proğramları- Meyvecilik Araştırma İstasyonu yayın no:46
 Sert Çekirdekli Meyveler Ders Notu
 Kayısı Hastalık ve Zararlıları ile Mücadele- Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı - Ankara 2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 5
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 5
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 5
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 5
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 5
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 5
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 0
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 3
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 4
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 4
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 3
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 4
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 5
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3