|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yönetim Ve Organizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
KON104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURATHASEKİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yönetim ve Organizasyon alanına ilişkin temel bilgileri edinir. İşletmelerin güçlü ve zayıf yönlerini analiz edebilir. İşletmelerin küresel pazarda karşılaşabilecekleri fırsat ve tehditleri belirleyebilir ve analiz edebilir. Yönetim ve organizasyon alanına ilişkin kavram ve teorileri uygulayabilir. Yönetim ve organizasyon alanına ilişkin sorunları kavrar ve çözüm önerileri geliştirir. Örgütsel amaç ve hedeflere ulaşabilmek için örgüt yapısının ne şekilde tasarlanması gerektiğini anlar. Çalışanları örgüt amaçları doğrultusunda yönetmeye yönelik bilgi ve becerisi gelişir. Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisi kazanır. İşletmelerde değişimi yönetebilir. Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerini geliştirir. Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkına varır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yönetim ve organizasyona ilişkin temel kavramları, teorik yaklaşımları ve yeni yönetim uygulamalarını vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İşletme yönetiminin temel ilkelerini kavradıkları planlama, örgütleme, yürütme, kontrol ve denetleme fonksiyonlarını ulusal ve uluslar arası düzeyde uygulamayı ve yönetimin bu temel kavramlar çerçevesinde gelişmesini irdeler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D 101 Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetim kavramının tanımı, özellikleri, fonksiyonları ve yönetici kavramı. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
2 |
Yönetim teorileri. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
3 |
Planlama fonksiyonunun tanımı, özellikleri, aşamaları ve yararları. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
4 |
Organizasyonun işletmedeki önemi, aşamaları ve organizasyon ilkeleri, Kadrolama süreci. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
5 |
Yöneltme işlevi, Denetim işlevinin koşulları, aşamaları ve özellikleri. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
6 |
Yetki ve Sorumluluk. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
7 |
Ara sınav. |
------------------------------------ |
------------------------ |
|
8 |
Geniş ve dar yönetim alanı, geniş tabanlı ve yüksek
tavanlı organizasyon. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
9 |
Organizasyonda merkezleşme ve merkezleşmeme, yararları, sakıncaları |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
10 |
Çokuluslu İşletmelerin tanımı, üstünlükleri, planlanması, organizasyon yapıları, dış ülkelere giriş yolları. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
11 |
Toplam Kalite Yönetimi, TKY’nin tanımı, yararları ve başarısını engelleyen unsurlar, işletmede vizyon ve
misyon kavramları. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
12 |
Takım çalışmasının nedenleri, yararları ve sakıncaları,
takım oluşturma süreci, takımların özellikleri ve türleri,
takım içi çatışmalar ve çözümü, glo |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
13 |
Süreçlerin Yeniden Tasarımı ve Personeli Güçlendirme Kavramları, Süreçlerin yeniden tasarımının temel unsurları ve aşamaları, personeli güçlendirmenin |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
14 |
Öğrenen Organizasyonlar ve Benchmarking Kavramları, Özellikleri, türleri ve benchmarking süreci. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
15 |
Örgüt kültürünün tanımı, özellikleri, türleri ve etkileyen unsurlar, Büyümenin nedenleri, üstünlükleri ve sorunları. |
Dersle İlgili Kitap Okuma. |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
16/17 |
Final Sınavı. |
----------------------------------- |
------------------------ |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İşletme Yöneticiliği. Prof. Dr. Tamer KOÇEL
Yönetim ve Organizasyon. Ümit BERKMAN.
Yönetim: Gary DESSLER.
Ders Notları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
5 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
3 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
5 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
4 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
4 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
0 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
5 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
4 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
4 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
5 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
1 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
4 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|