|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Introduction to Rapid Product Development Technologies |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-586 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ürün / yeni ürün geliştirme sürecini tanımlayabilir Hızlı prototipleme teknolojisinin aşamalarını bilir Ters Mühendislik ve uygulamalarını bilir Direkt-Hızlı Parça ve Kalıp İmalatı yapabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ürün / yeni ürün geliştirmede, ürün fikrinin oluşmasından pazara sunulmasına kadar devam eden dinamik süreçte, Hızlı Prototipleme-Rapid Prototyping (RP), Ters Mühendislik-Reverse Engineering (RE), Direkt-Hızlı İmalat-Rapid Manufacturing (RM), Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı-Rapid Tooling (RT), Sanal Prototipleme-Virtual Prototyping (VP) and Yüksek Hızda İşleme-High Speed Machining (HSM) teknolojilerini kullanarak, ürün geliştirme sürecinin nasıl değiştiğini öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ürün / yeni ürün geliştirme süreci
Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları
Ters mühendislik tanım ve uygulamaları
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Ters mühendislik uygulamaları
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Direkt-Hızlı Parça İmalatı
Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı
Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonu
Sanal Prototipleme kullanarak ürün geliştirme
Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri, Medikal uygulamalar, Otomotiv uygulamaları
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar, |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ürün / yeni ürün geliştirme süreci
|
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Ürün / yeni ürün geliştirme süreci |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
4 |
Ters mühendislik tanım ve uygulamaları |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Ters mühendislik uygulamaları
|
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Direkt-Hızlı Parça İmalatı |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
8 |
Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonu |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
9 |
Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonu (Lab. Çalışması) |
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Arasınav |
Ödev ve Proje |
|
|
11 |
Sanal Prototipleme kullanarak ürün geliştirme
|
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
12 |
Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
13 |
Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri, Medikal uygulamalar |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri, Otomotiv uygulamaları |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
15 |
Yüksek Hızlı İmalat Teknolojileri |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
Yüksek Hızlı İmalat Teknolojileri |
Ödev ve Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Product Design And Development, Karl T. Ulrich, Steven Eppinger, Steven D. Eppinger, 2008, McGraw-Hill Higher Education
Reverse engineering: an industrial perspective, Springer series in advanced manufacturing, Vinesh Raja, Kiran Jude Fernandes, 2008.
Additive Manufacturing Technologies: Rapid Prototyping to Direct Digital Manufacturing, Ian Gibson, David W. Rosen, Brent Stucker, 2009, Springer
Virtual and Rapid Manufacturing, Paulo Jorge, 2007, Routledge
Automated Fabrication: Improving Productivity in Manufacturing, Marshall Burns, Prentice Hall, 1993, ISBN 0-13-119462-3
Principles of Computer Automated Fabrication, Jerome L. Johnson, Palatino Press, Inc., 1994, ISBN 0-9618005-3-4.
Rapid Automated Prototyping: An Introduction, Lamont Wood, Industrial Press, 1993, ISBN 0-8311-3047-4.
Machine Tools for High Performance Machining, Norberto Lopez de Lacalle and Aitzol Lamikiz Mentxaka, 2008, Springer
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
2 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
3 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
2 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|