Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Introduction to Rapid Product Development Technologies

Dersin Kodu : MK-586

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ürün / yeni ürün geliştirme sürecini tanımlayabilir
Hızlı prototipleme teknolojisinin aşamalarını bilir
Ters Mühendislik ve uygulamalarını bilir
Direkt-Hızlı Parça ve Kalıp İmalatı yapabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ürün / yeni ürün geliştirmede, ürün fikrinin oluşmasından pazara sunulmasına kadar devam eden dinamik süreçte, Hızlı Prototipleme-Rapid Prototyping (RP), Ters Mühendislik-Reverse Engineering (RE), Direkt-Hızlı İmalat-Rapid Manufacturing (RM), Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı-Rapid Tooling (RT), Sanal Prototipleme-Virtual Prototyping (VP) and Yüksek Hızda İşleme-High Speed Machining (HSM) teknolojilerini kullanarak, ürün geliştirme sürecinin nasıl değiştiğini öğretmek

Dersin İçeriği : Ürün / yeni ürün geliştirme süreci Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları Ters mühendislik tanım ve uygulamaları Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Ters mühendislik uygulamaları Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Direkt-Hızlı Parça İmalatı Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonu Sanal Prototipleme kullanarak ürün geliştirme Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri, Medikal uygulamalar, Otomotiv uygulamaları

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar,


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ürün / yeni ürün geliştirme süreci Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma
2 Ürün / yeni ürün geliştirme süreci Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Ters mühendislik tanım ve uygulamaları Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Ters mühendislik uygulamaları Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Direkt-Hızlı Parça İmalatı Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonu Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
9 Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonu (Lab. Çalışması) Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Arasınav Ödev ve Proje
11 Sanal Prototipleme kullanarak ürün geliştirme Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
12 Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
13 Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri, Medikal uygulamalar Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri, Otomotiv uygulamaları Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Yüksek Hızlı İmalat Teknolojileri Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 Yüksek Hızlı İmalat Teknolojileri Ödev ve Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Product Design And Development, Karl T. Ulrich, Steven Eppinger, Steven D. Eppinger, 2008, McGraw-Hill Higher Education
 Reverse engineering: an industrial perspective, Springer series in advanced manufacturing, Vinesh Raja, Kiran Jude Fernandes, 2008.
 Additive Manufacturing Technologies: Rapid Prototyping to Direct Digital Manufacturing, Ian Gibson, David W. Rosen, Brent Stucker, 2009, Springer
 Virtual and Rapid Manufacturing, Paulo Jorge, 2007, Routledge
 Automated Fabrication: Improving Productivity in Manufacturing, Marshall Burns, Prentice Hall, 1993, ISBN 0-13-119462-3
 Principles of Computer Automated Fabrication, Jerome L. Johnson, Palatino Press, Inc., 1994, ISBN 0-9618005-3-4.
 Rapid Automated Prototyping: An Introduction, Lamont Wood, Industrial Press, 1993, ISBN 0-8311-3047-4.
  Machine Tools for High Performance Machining, Norberto Lopez de Lacalle and Aitzol Lamikiz Mentxaka, 2008, Springer
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 2
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 3
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6