Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Numerical Methods in Engineering

Dersin Kodu : MK-582

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HÜSEYİN AKILLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mühendislik probleminin sayısal yöntemlerle çözülebileceğini bilir.
Nümerik yöntemlerin analitik ve deneysel yöntemlere nazaran avantaj ve dezavantajlarını kavrar
Bilgisayar programlama dillerinin birini kullanarak nümerik kodlar yazabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik uygulamaları için gerekli temel sayısal yöntemler öğretmek. Öğrencilerin karşılaşabileceği mühendislik problemleri için uygun yöntemin belirlenmesi ve sonuçları yorumlayabilme tecrübesi yazandırmak

Dersin İçeriği : Giriş. Lineer cebir ve matrisler. Gauss eliminasyon ve LU yöntemleri. Lineer olmayan denklemler. İnterpolasyon. Eğri uydurma. Kök bulma. Nümerik integrasyon. Gauss yöntemi. Adi diferasniyel denklemler için nümerik metodlar.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Makine Mühendisliği Bölümü


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Nümerik metodlara giriş İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
2 lineer denklem sisteminin iteratif çözümü İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
3 lineer denklem sisteminin iteratif çözümü İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
4 İnterpolasyona giriş İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
5 Lagrange interpolasyonu İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
6 nonlineer denklemlerin köklerinin bulunması İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
7 nonlineer denklemlerin köklerinin bulunması İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
8 Nümerik türev İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
9 Nümerik türev İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
10 Ara sınav Yazılı sınav Yazılı sınav
11 Nümerik integrasyon İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
12 Nümerik integrasyon İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
13 Birinci mertebe başlangıç değer problemlerinin çözümü İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
14 Birinci mertebe başlangıç değer problemlerinin çözümü İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
15 Birinci derece adi diferansyel denklem takımının çözümü İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders anlatım
16/17 Final sınavı Yazılı sınav Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yang, W. Y., Cao, W. and Chung, T. S., Applied numerical methods using MATLAB, Wiley 2005
 Steven Chapra, Raymond Canale, Numerical Methods for Engineers, Sixth Edition, McGraw-Hill
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 5
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 3
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 0
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 0
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 0
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 5 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6