|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Numerical Methods in Engineering |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-582 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN AKILLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mühendislik probleminin sayısal yöntemlerle çözülebileceğini bilir.
Nümerik yöntemlerin analitik ve deneysel yöntemlere nazaran avantaj ve dezavantajlarını kavrar Bilgisayar programlama dillerinin birini kullanarak nümerik kodlar yazabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik uygulamaları için gerekli temel sayısal yöntemler öğretmek. Öğrencilerin karşılaşabileceği mühendislik problemleri için uygun yöntemin belirlenmesi ve sonuçları yorumlayabilme tecrübesi yazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş. Lineer cebir ve matrisler. Gauss eliminasyon ve LU yöntemleri. Lineer olmayan denklemler. İnterpolasyon. Eğri uydurma. Kök bulma. Nümerik integrasyon. Gauss yöntemi. Adi diferasniyel denklemler için nümerik metodlar. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Mühendisliği Bölümü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nümerik metodlara giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
2 |
lineer denklem sisteminin iteratif çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
3 |
lineer denklem sisteminin iteratif çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
4 |
İnterpolasyona giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
5 |
Lagrange interpolasyonu |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
6 |
nonlineer denklemlerin köklerinin bulunması |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
7 |
nonlineer denklemlerin köklerinin bulunması |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
8 |
Nümerik türev |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
9 |
Nümerik türev |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
10 |
Ara sınav |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
11 |
Nümerik integrasyon |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
12 |
Nümerik integrasyon |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
13 |
Birinci mertebe başlangıç değer problemlerinin çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
14 |
Birinci mertebe başlangıç değer problemlerinin çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
15 |
Birinci derece adi diferansyel denklem takımının çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yang, W. Y., Cao, W. and Chung, T. S., Applied numerical methods using MATLAB, Wiley 2005
Steven Chapra, Raymond Canale, Numerical Methods for Engineers, Sixth Edition, McGraw-Hill
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
3 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
0 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
0 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
5 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|