|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Powder Metallurgy II |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-548 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Beş üretim yönteminden biri olan toz metalurjisi son derece önemli makine parçalarının tozdan başlayarak üretimini, presleme, sinterleme, son işlemler gibi adımları, toz metalurjisi ile üretilen malzemelerin özelliklerini, toz üretim yöntemlerini ve teknolojideki kullanım alanlarını, kesici takımlar, reftrakter metaller, yataklar, elektrik kontak malzemeleri, metalik fırçalar, vs üretimlerini, ve özelliklerini bu ders kapsamında öğretmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sintering; sintering theory, pore structures in sintering, sintering diagrams, compaction effects on sintering, sintering effects on properties, mixed powder sintering, sintering atmospheres. Properties of powder metallurgy materials. Wrought powder metallurgy products. Applications of powder metallurgy products. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Makine elemanlarının üretim teknikleri içersinde, toz metalürjisinin bir alternatif üretim tekniği olduğunu anlatmak. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Toz metalurjisi yönteminin tanımını ve gerekliliğini oluşturmak ve diğer yöntemlerle karşılaştırmak. |
|
Sözel Anlatım |
|
2 |
Toz metalurjisi yönteminin tanımını ve gerekliliğini oluşturmak ve diğer yöntemlerle karşılaştırmak. |
|
Sözel Anlatım |
|
3 |
Kimyasal, elektrokimyasal ve elektrolitik toz üretim yöntemleri |
|
Sözel Anlatım |
|
6 |
Ekstrüzyon, haddeleme, infiltrasyon, gevşek toz sinterleme |
|
Sözel Anlatım |
|
7 |
Ekstrüzyon, haddeleme, infiltrasyon, gevşek toz sinterleme |
|
Sözel Anlatım |
|
8 |
Ekstrüzyon, haddeleme, infiltrasyon, gevşek toz sinterleme |
|
Sözel Anlatım |
|
11 |
Sinterleme, sinterleme mekanizmaları |
|
Sözel Anlatım |
|
12 |
Sinterleme, sinterleme mekanizmaları |
|
Sözel Anlatım |
|
14 |
Sert ve tok alaşım tozlarının ve ürünlerinin, metalik fırçaların üretimi |
|
Sözel Anlatım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Powder Metallurgy Science, Randall M. German
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
3 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|