Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kinematic Analysis for Design

Dersin Kodu : MK-540

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Makinalarda kinematik problemlerin gözden geçirilmesi.
Üç ve iki boyutlu uzaylardaki mekanik düzenlemeler.
Düzlemsel makinalar için kinematik analiz.
Eğrilik kuramı.
Eğrilik yarıçapı için geometrik analitik inceleme.
Büküm çemberi.
Euler-Savary denklemi.
Doğru çizen mekanizmalar.
Değişmez eğrilik.
Daireleme noktaları eğrisi.
Grafik ve analitik yöntemler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Makina tasarımı için ileri kenmatik incelemeleri yapacak araç ve yöntemleri kullanabilme becerilerini kazanmak.

Dersin İçeriği : Makinalardaki kinematik problemlerin gözden geçirilmesi; 3 ve 2 boyutlu problemler; Yörünge ve ani dönme merkezi eğrileri; Eğrilik kuramı; Noktasal yörüngelerin eğrilikleri; Ani dönme merkezi teğeti,hızı ve ivmesi:Büküm çemberleri; Euler-Savary denklemi ve uygulamaları; Doğru çizen mekanizmalar; Değişmez eğrilik; Çemberleme noktaları eğrisi; Grafik ve analitik yöntemler.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makinlarda Kinematik Problemler. Kaynaklar Sistematik Planlama
2 Üç ve İki Boyutlu Uzaylarda Mekanik Düzenlemeler Kaynaklar Kavram Açıklamaları
3 Düzlemsel Makinalar İçin Kinematik Analiz Süreçleri Kaynaklar Kuramsal Açıklamalar
4 Biyel Eğrileri ve Ani Dönme Merkezi Eğrileri Kaynaklar Kavramların Açıklanması
5 Eğrilik Kuramı Kaynaklar Kuramsal Açıklama
6 Eğrilik Yarıçapı İçin Kinematik ve Geometrik İncelemeler Kaynaklar Kuramsal Bilgilendirme
7 Büküm Çemberi Kaynaklar Kuramsal İnceleme
8 Euler-Savary Denklemi Kaynaklar Matematik İnceleme
9 Örneklemeler Kaynaklar Problem Çözme
10 Arasınav
11 Doğru Çizen Mekanizmalar Kaynaklar Kuramsal Bilgilendime
12 Değişmez Eğrilik Kaynaklar Matematik İnceleme
13 Daireleme Noktaları Eğrisi Kaynaklar Kuramsal İnceleme
14 Grafik ve Analitik Yöntemler Kaynaklar Yöntem Açıklaması
15 Tasarım Uygulamaları Kaynaklar Problem Çözme
16/17 Dönem Sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  A.S. Hall, Kinematics and Linkage Design, Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, N.J.(1961)
 J. Hirschhorn, Kinematics and Dynamics of Plane Mechanisms, McGraw-Hill, New York (1962)
 von H. Dresig and I.I. Vul´fson, Dynamik der Mechanismen, Verlag Harri Deutsch, Berlin (1989)
 J. Volmer, Getriebetechnik: Koppelgetriebe, Veb Verlag Technik, Berlin(1979)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 5
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6