Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Introduction to Robotics

Dersin Kodu : MK-526

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Robotik biliminin tarihsel gelişimi.
Robot yapı sınıflama ve sistematiğinin incelenmesi.
Robot mekaniği.
Mafsal, eyleyici ve kartezyen uzaylarda modelleme.
Konumların ifade edilmesi.
Doğrudan ve ters kinematik kavramları.
Çözülebilirlik, tek ve çoklu çözümler, geometrik ve cebirsel yöntemler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Robotlarla ilgili temel kavramları öğrenmek, robot problemlerini matematik ifade ederek çözümleyebilme becerilerini kazanmak

Dersin İçeriği : Robotların yapı,sınıflama ve sistematiği; Robot mekaniği; Eklem, eyleyici ve kartezyen uzaylar; Çalışma uzayları; Açısal ve çizgisel konumların betimlenmesi; Manipülatörlerin ters kinematiği; Çözülebilirlik; Tek ve çoklu çözümler; Geometrik ve cebirsel çözümler.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Robotiğin Temel Bileşenleri Kaynaklar-Giriş Bölümleri Kavram Açıklama
2 Robotiğin Tarihsel Gelişimi Kaynaklar Bilgilendirme
3 Robot Sistematiği Kaynaklar Sistematik Planlama
4 Robot Yapısı Kaynaklar Kuramsal Açıklamalar
5 Robot Mekaniği Kaynaklar Kuramsal Analiz
6 Mafsal, Eyleyici ve Kartezyen Uzaylar Kaynaklar Kuramsal Analiz
7 Örneklemeler Kaynaklar Problem Çözme
8 Konum İfadeleri Kaynaklar Kuramsal Analiz
9 Robotlarda İleri ve Ters Kinematik Kaynaklar Kuramsal İnceleme
10 Arasınav
11 Çözülebilirlik Kaynaklar Matematik Analiz
12 Tek ve Çoklu Çözümler Kaynaklar Hal Çözümlemeleri
13 Geometrik Çözüm Yöntemleri Kaynaklar Yöntem Açıklama
14 Cebirsel Çözüm Yöntemleri Kaynaklar Yöntem Açıklama
15 Uygulamalar Kaynaklar Problem Çözme
16/17 Dönem Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  J.J. Craig, Introduction to Robotics: Mechanics and Control. Reading: Addison-Wesley(1989)
 K.S. Fu, R.C. Gonzales and C.S.G Lee, Robotics: Control, Sensing, Vision and Intellgence. New York: McGraw-Hill(1987)
 M.P. Groover, M. Weiss, R.N. Nagel, N.G. Odrey, Industrial Robotics: Technology, Programming and Applications
 Y. Koren, Robotics for Engineers, McGraw-Hill New York (1987)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 5
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6