|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kompozit malzemeler. Avantaj ve dezavantajları. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Elyaf takviyeli kompozitler. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
3 |
Anizotropi ve özel ortotropi. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
4 |
Tabaka tarifi. Eksenel ve açısal laminatlar. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
5 |
Laminanın elastik özelliklerinin belirlenmesi. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
6 |
Tabaka rijitlik ve komplians matrisleri. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
7 |
Arasınav |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
8 |
Tabakalı plak özellikleri. Rijitlik ve complians matrisleri. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
9 |
Düzlem yük ve momentler ve oluşan gerilmeler. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
10 |
Kompozit plak ve tüplerin tasarımı |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
11 |
Termal yükler ve şekil değiştirmeler. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
12 |
Eğilme-burulma ve çekme-burulma etkileşimi. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
13 |
Etkileşim özellikli kirişlerin tasarımı. |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
14 |
Kırılma Friterleri |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
15 |
Sandwich Plates |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders Notları |
Ders Anlatımı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
0 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
0 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
0 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
0 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
0 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|