Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mechanics of Composite Structures

Dersin Kodu : MK-510

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kompozit Malzemeler
Elyaf Takviyeli Plaklar
Plaklarda Düzlem Gerilme Analizi
Kiriş ve Plak Gibi Temel Yapı Elemanlarının Tasarımı

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kompozit malzemeleri tanıtmak. Klasik Kompozit Plak teorisini kullanarak düzlem gerilme problemlerini çalışmak

Dersin İçeriği : Kmpozit Malzemeler. Anizotropi. Avantaj ve Dezavantajları. Yük Taşıma Elemanı Olarak Kompozit Plaklar. Gerilme ve Gerinim Hesapları. Kırılma Kriterleri ile Emniyetli Tasarım.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kompozit malzemeler. Avantaj ve dezavantajları. Ders Notları Ders Anlatımı
2 Elyaf takviyeli kompozitler. Ders Notları Ders Anlatımı
3 Anizotropi ve özel ortotropi. Ders Notları Ders Anlatımı
4 Tabaka tarifi. Eksenel ve açısal laminatlar. Ders Notları Ders Anlatımı
5 Laminanın elastik özelliklerinin belirlenmesi. Ders Notları Ders Anlatımı
6 Tabaka rijitlik ve komplians matrisleri. Ders Notları Ders Anlatımı
7 Arasınav Ders Notları Ders Anlatımı
8 Tabakalı plak özellikleri. Rijitlik ve complians matrisleri. Ders Notları Ders Anlatımı
9 Düzlem yük ve momentler ve oluşan gerilmeler. Ders Notları Ders Anlatımı
10 Kompozit plak ve tüplerin tasarımı Ders Notları Ders Anlatımı
11 Termal yükler ve şekil değiştirmeler. Ders Notları Ders Anlatımı
12 Eğilme-burulma ve çekme-burulma etkileşimi. Ders Notları Ders Anlatımı
13 Etkileşim özellikli kirişlerin tasarımı. Ders Notları Ders Anlatımı
14 Kırılma Friterleri Ders Notları Ders Anlatımı
15 Sandwich Plates Ders Notları Ders Anlatımı
16/17 Final Sınavı Ders Notları Ders Anlatımı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temel kaynak ders notlarıdır. Kompozitlerle ilgili ders kitapları da yardımcı kaynak olarak kullanılabilir
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 4
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 0
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 0
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 0
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 0
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 0
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 0
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6