Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Güzergah Etüdü Ve Tasarımı

Dersin Kodu : J 437

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çizgisel mühendislik projelerini anlar.
Genel anlamda karayolu, demiryolu, enerji su iletim hatları gibi projelerin standartlarını öğrenir.
Güzergah çalışmalarında yapılacak ön çalışmaları öğrenir.
Güzergâh çalışmalarında yapılan yerbilimleri uygulamalarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : 25150 Jeolojik Miras

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere çizgisel mühendislik projelerinde uygulanan yöntem ve standartları, bu tip uygulamalarda yapılan çalışma sistematiğini öğretmek.

Dersin İçeriği : Karayolu, demiryolu, enerji iletim hatları gibi yapıların güzergah çalışmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yolların ve iletim hatlarının genel anlamda sınıflandırılması okuma Teorik anlatım+sunum
2 Türkiye´de yolların ve iletim hatlarının sınıflandırılması, geometrik standartlar okuma Teorik anlatım+sunum
3 Geometrik standartlarının seçiminde etkili olan parametreler okuma Teorik anlatım+sunum
4 Otoyol ve bölünmüş çok şeritli yolların geometrik standartları okuma Teorik anlatım+sunum
5 Geçki Araştırması okuma Teorik anlatım+sunum+uygulama
6 Geçki Araştırmasında Dikkat Edilecek Hususlar okuma Teorik anlatım+sunum
7 Geçki Araştırmasının Aşamaları okuma Teorik anlatım+sunum
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Ön İnceleme (İnkişaf) okuma Teorik anlatım+sunum
10 Geçki araştırmalarında jeolojik ve jeoteknik uygulamalar okuma Teorik anlatım+sunum
11 Geçki Ekseninin Belirlenmesi okuma Teorik anlatım+sunum+uygulama
12 Sıfır Çizgisi Çalışması okuma Teorik anlatım+sunum+uygulama
13 Yatay kurba çeşitleri ve özellikleri okuma Teorik anlatım+sunum
14 Boykesit, düşey kurba elemanları,siyah kot, kırmızı kot hesabı okuma Teorik anlatım+sunum+uygulama
15 Boykesit, düşey kurba elemanları,siyah kot, kırmızı kot hesabı okuma Teorik anlatım+sunum+uygulama
16/17 Final Sınavı Finale hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akpınar M. V., 2010; KARAYOLU TASARIMI
 Karayolları Genel Müdürlüğü, Yol Projeleri Teknik Şartnamesi, 2005, Ankara
 T.C. Enerji ve Tab. Kay. Bak., DSİ Gen. Müd. Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Baskanlığı, 2007; JEOTEKNİK ETÜT ŞARTNAMESİ
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 5
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 4
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 4
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 5
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 3
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 4
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3