Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Müh. Proj. Deprem Ve Aktif Fay Uyg.

Dersin Kodu : J 436

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Deprem olgusu ve yarattığı sismik etki hakkında bilgi sahibi olur.
Aktif fay kavramı ve mühendislikteki yerini öğrenir.
Deprem ve aktif fayların mühendislik uygulamalarında oluşturdukları etkileri inceler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Deprem riski olan ve Aktif fay zonlarında yer alan bölgelerde karşılaşılan mühendislik sorunlarını incelemeyi öğretmek.

Dersin İçeriği : Deprem ve aktif fay gibi sismik kaynakların meydana getirdiği mühendislik hasarlar ve bunların jeoteknik açıdan incelenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Günlük derslik ve Genel Jeoloji Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Aktif fay olgusu okuma Teorik anlatım+sunu
2 Aktif fayları belirme ölçütleri okuma Teorik anlatım+sunu
3 Deprem türleri, Türkiye´deki aktif fay zonları ve ana deprem bölgeleri okuma Teorik anlatım+sunu
4 Depremi oluşturan mekanizmalar ve özellikleri okuma Teorik anlatım+sunu
5 Deprem dalgaları ve meydana getirdiği deformasyon türleri okuma Teorik anlatım+sunu
6 Deprem sırasında oluşan fiziksel süreçler okuma Teorik anlatım+sunu
7 Deprem dalgaları kullanılarak deprem kaynaklarının ve odak noktalarının bulunması okuma Teorik anlatım+sunu
8 Arasınav Arasınava Hazırlık Yazılı sınav
9 Depremlerin meydana getirdiği yapısal hasar türleri okuma Teorik anlatım+sunu
10 Yapılarda meydana gelen hasarın değerlendirmesi okuma Teorik anlatım+sunu
11 Eşşiddet haritalarının hazırlanması yorumu okuma Teorik anlatım+sunu
12 Aktif fay zonlarında meydana gelen jeoteknik sorunlar okuma Teorik anlatım+sunu
13 Deprem sırasında ve sonrasında meydana gelen mühendislik hasarları okuma Teorik anlatım+sunu
14 Sıvılaşma olayının analojisi okuma Teorik anlatım+sunu
15 Sıvılaşma türleri ve mühendislik etkileri okuma Teorik anlatım+sunu
16/17 Final sınavı Finale hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yeats, R.S., Sieh, K. and Allen, C.R., (2006), Deprem Jeolojisi, 567, Gazi Kitapevi, (Çeviri: Demirtaş, R ve Kayabalı, K.).
 Day, W.D., (2004), Geoteknik Deprem Mühendisliği El Kitabı, 600, Gazi Kitapevi, (Çeviri: Mollamahmutoğlu, M. ve Kayabalı, K).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 3
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 3
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 4
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 3
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 4
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 3
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3