|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
J 435 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Malzemelerin iç yapı ve fiziksel-mekanik özelliklerini bilir. Kireç, Çimento, Alçı ve agrega için uygun hammaddeleri saptayabilir. Alaşım,çelik,cam,refrakter ve doğal malzemeler hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Malzemelerin fiziksel-mekanik özellikleri, uygulama alanlarına göre uygun doğal malzeme seçimi, endüstriyel malzemeler, metaller ve alaşımlar, kalsiyum kökenli bağlayıcılar, seramik ve mermer hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Malzeme bilimine giriş, tanımlar, Malzemelerin sınıflandırılması, Malzemelerin iç yapısı, atomsal yapı, kristal yapı, Kristal hataları, Malzemelerin fiziksel özellikleri, Malzemelerin mekanik özellikleri, Endüstriyel malzemeler, metaller ve alaşımlar, demir, çelik font siderurji, bakır, kurşun, çinko, nikel, krom, kalay, alüminyum, kalsiyum kökenli bağlayıcılar, agregalar. Fe-C denge diyagramları, alaşımlar, Plastikler ve camsı malzemeler/ Seramikler ve refrakter malzeme/ Kompozit malzemeler/ Koloidal Malzemeler, Çevre koşulları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri D6 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, temel kavramlar, Malzemelerin sınıflandırılması |
okuma |
Sunu |
|
2 |
Malzemelerin iç yapısı, atomsal yapı, kristal yapı/ Kristal hataları |
okuma |
Sunu |
|
3 |
Malzemelerin fiziksel özellikleri |
okuma |
Sunu |
|
4 |
Malzemelerin mekanik özellikleri |
okuma |
Sunu |
|
5 |
Endüstriyel malzemeler, metaller ve alaşımlar |
okuma |
Sunu |
|
6 |
Demir, çelik font siderurji |
okuma |
Sunu |
|
7 |
Bakır, kurşun, çinko, nikel, krom, kalay |
okuma |
Sunu |
|
8 |
Kalsiyum kökenli bağlayıcılar (Kireç, Alçı,Çimento) , |
okuma |
Sunu |
|
9 |
ARA SINAV |
sınava hazırlık |
Test |
|
10 |
Agregalar |
okuma |
Sunu |
|
11 |
Mermer |
okuma |
Sunu |
|
12 |
Kompozit malzemeler, Koloidal Malzemeler/ Çevre koşulları |
okuma |
Sunu |
|
13 |
Seramikler ve refrakter malzeme |
okuma |
Sunu |
|
14 |
Plastikler ve camsı malzemeler |
okuma |
Sunu |
|
15 |
Kıyı, dolgularında kullanılan kayaçlar ve özellikleri |
okuma |
Sunu |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doç.Dr Umit ÖZER Malzeme Ders Notları Adana.2002 64s
Prof.Dr Yaşar KİBİCİ Seramik Hammaddeleri ve Teknolojik Özellikleri. Afyon 2002. 184 s
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
1 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
1 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
2 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
1 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
1 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
3 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
2 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
1 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
3 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
2 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
4 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
2 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|