Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kuyu Tasarımı Ve Hidroliği

Dersin Kodu : J 434

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yeraltısuyunu çıkarmak için kuyu yerini önerir.
Su kuyusunu tasarlar.
Kuyu hidroliği yöntemlerini kullanarak akifer karakteristiklerini belirler.
Zemin-su ilişkisini kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su kuyularının planlanması ve işletilmesi hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği : Kuyu açma yöntemleri, kuyu filtreleri, su kuyusu tasarımı, kuyunun tamamlanması ve geliştirilmesi, pompa seçimi, kuyu hidroliği yöntemleri, su kuyuları izleme teknikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş+ Tarihçe Konu ile ilgili kaynakları okuma Düz anlatım
2 Yeraltısuyu işletme esasları Konu ile ilgili kaynakları okuma Düz anlatım
3 Kuyu tanımlaması ve çeşitleri Konu ile ilgili kaynakları okuma Düz anlatım
4 Pompaj kuyusu donanımı, malzemeleri Konu ile ilgili kaynakları okuma Düz anlatım
5 Gözlem kuyusu donanımı Konu ile ilgili kaynakları okuma Düz anlatım
6 Kuyu geliştirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okuma Düz anlatım
7 Kuyularda debi deneme pompajları Konu ile ilgili kaynakları okuma Düz anlatım
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Dengeli rejim Konu ile ilgili kaynakları okuma, web´te araştırma Düz anlatım+ problem çözme
10 Dengeli rejimle karakteristiklerin belirlenmesi Konu ile ilgili kaynakları okuma , web´te araştırma Düz anlatım + problem çözme
11 Dengesiz rejim Konu ile ilgili kaynakları okuma, web´te araştırma Düz anlatım + problem çözme
12 Dengesiz rejimle karakteristiklerin belirlenmesi Konu ile ilgili kaynakları okuma, web´te araştırma Düz anlatım + problem çözme
13 Kuyularda sınır koşulları ve girişim Konu ile ilgili kaynakları okuma, web´te araştırma Düz anlatım + problem çözme
14 Sondajların jeofizik loglarla incelenmesi Konu ile ilgili kaynakları okuma, web´te araştırma Düz anlatım + problem çözme
15 Su örnekleme teknikleri Konu ile ilgili kaynakları okuma, web´te araştırma Düz anlatım + problem çözme
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hidrojeoloji, 1998, B. Canik
 Uygulamalı Hidrojeoloji, 2001, Afşin, M. ve Kayabalı K., (Çeviri: C.W. Fetter)
 Yeraltısuyu jeolojisi ve Hidroliği, Orhan Dumlu,H.Tolga Yalçın ve E.Bozkurtoğlu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 3 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 5
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 3
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 4
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 4
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 3
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 4
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 3
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 5
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 69
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.76
Dersin AKTS Kredisi: 3