Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Jeolojide Autocad Uygulamaları

Dersin Kodu : J 431

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Teknik çizimlerde bilgisayar kullanımını öğrenir.
Cad formatında çizimler oluşturmayı öğrenir.
Değişik nesnelerin çizim ortamında oluşturulmasını öğrenir.
Tasarım kavramını öğrenir.
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneğini kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Jeoloji Mühendisliği öğrencilerine Autocad yazılım paketinin temel ve gelişmiş kullanımını, iki boyutlu çizim tekniklerini ve ders kapsamında üç boyutlu çizimleri ve animasyonları öğretmek..

Dersin İçeriği : Mühendislik projelerinin farklı aşamalarında tasarım ve yapımı için temel yazılım uygulamalarına giriş. Nesne oluşturma, nesnelerin düzenlenmesi, yüzey modellemesi, yapı modellemesi, coğrafi ve bina bilgileri veri tabanları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Bilgisayar Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Autocad’e Giriş; dijital ortamda çizimler oluşturulması, çalışma ekranının tanımlanması, diğer çalışma ayarlarının yapılması Literatür çalışması Kütüphane ve internet çalışmaları
2 Nesneleri tanımlama; Nesneler arasında bir mesafe oluşturma, nesneleri budama, genişletmek, kırmak ve birleştirmek Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
3 Çizim Organizasyonu ve Taleplere göre düzenleme; Komutlar, nesne alanının hesaplanması nesnenin özelliklerini değiştirme, katmanları kullanımı Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
4 Açıklamalar; Metin ile Çalışma: metin stilleri, metin ayarları ve çok satırlı metin Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
5 Nesnelerin saklanması ve izole edilmesi; tutamak komutu ile çalışma Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
6 Şablon İçeriği Oluşturma; Nesnelerin saklanması ve izole edilmesi Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
7 Nesneler üzerinde işlem yapılması; Kopyalama, Taşıma, Aynalama ve Döndürme, döndürme referans açılarının kullanımı, dizilerin tanımlanması ve kullanılması, seçim seti yöntemlerinin kullanımı Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
8 Ara sınav Önceki derslerin tekrarı Bilgisayarla çalışma
9 Ek Çizim Nesneleri oluşturmak; çoklu çizgilerle çalışmak Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
10 Yerleşim Düzeni ve Görünürlük; Katmanlar oluşturma ve yönetme Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
11 Temel Çizimler oluşturma; çizim komutları ile geometri oluşturulması, nesne yakalama düzeni içinde çalışma, kutupsal yakalama düzeni içinde çalışma Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
12 Yazdırma ve baskı alma; sayfa düzeninin tanımlanması Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
13 Ölçülendirme; oluşturun Boyutlar, boyut stilleriyle çalışma Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
14 3 boyutlu çizim; 2 boyuttan 3 boyutlu çizime geçme, 3 boyutlu nesnelerle çalışma Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
15 Animasyon oluşturma Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması Bilgisayarla çalışma
16/17 Final Sınavı Dönem derslerinin çalışılması Bilgisayarla çalışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ekebaş, A. N. 2004. Temel Autocad. Seçkin Yayıncılık
 Baykal, G. 2012; Autocad 2012, Alfa Yayıncılık
 Gladfelter, D. 2013. Autocad 2013 and Autocad LT 2013, Official Training Guide, SYBEX
 Gök, K. ve Gök A. 2013, Autocad 2012, Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 5
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 2
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 5
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 5
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 5
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 1
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 5
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 5
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 5
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 5
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 2
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 3
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 5
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 2
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3