|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Heyelanların hareketin tipi, hızı ve malzemenin cinsine göre sınıflandırılması. |
Literatür çalışması |
Sunum |
|
2 |
Heyelanlar ve şev yenilmelerinin nedenleri. |
Literatür çalışması |
Sunum |
|
3 |
Şev stabilitesi değerlendirmelerinde gerekli temel parametreler (fiziksel özellikler). |
Literatür çalışması |
Sunum |
|
4 |
Şev stabilitesi değerlendirmelerinde gerekli temel parametreler (mekanik özellikler). |
Literatür çalışması |
Sunum |
|
5 |
Kaya ve zeminlerde yaygın olarak kullanılan yenilme kriterleri. |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum |
|
6 |
Şev stabilitesi hesaplamalarında kullanılan yöntemler |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum |
|
7 |
Sonsuz şevlerin stabilitesi |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Limit denge yöntemleri ve isveç dilim yöntemi |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum + Yazılım uygulama |
|
10 |
Bishop ve Genelleştirilmiş dilim yöntemi |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum + Yazılım uygulama |
|
11 |
Basit şev stabilitesi modellerinin elle çözümü |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum + Yazılım uygulama |
|
12 |
Şev stabilitesi modellerinin bilgisayar programları ile çözümü |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum + Yazılım uygulama |
|
13 |
Stabilite analizlerinde hassasiyet analizleri |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum + Yazılım uygulama |
|
14 |
Dinamik koşullar etkisi altında stabilite analizleri. |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum + Yazılım uygulama |
|
15 |
Şevlerin stabilizasyonu. |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Sunum + Yazılım uygulama |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
4 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
4 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
5 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
5 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
4 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
5 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
4 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
4 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|