|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş+ Tarihçe |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Yerkürede suyun dağılımı ve Hidrolojik çevrimin elemanları |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
Su kaynakları ve sınıflaması |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
4 |
Akarsu Tipleri, debi ölçümleri ve hidrograf analizi |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
5 |
Akış tipleri ve Baz akım |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
6 |
Yeraltısuyu-yüzey suyu ilişkileri ve tanımlaması (Yüzeysel akış ve boşalım katsayısı) |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
7 |
Kayaçların hidrojeolojik özellikleri ve yeraltısuyu |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
8 |
Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kaynak tipleri ve oluşumları |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
10 |
Kaynaklarda debi-hız ölçümleri |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
11 |
Karstik kaynaklar ve inceleme yöntemleri |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
12 |
Sıcak ve mineralli sular ve değerlendirme yöntemleri |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
13 |
Kaynak kaptajları |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
14 |
Su kullanımının planlanması |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
15 |
Yeraltısuları işletme kanunu ve standartlar |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
3 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
5 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
5 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
3 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
3 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
4 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
4 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
4 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
3 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|