Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Su Kaynakları Ve Yöntemi

Dersin Kodu : J 429

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Zemin-su ilişkisini ve gelişimini kavrar.
Su sağlama kaynaklarını tanır.
Yeratından ne kadar su çekileciğni hesaplar.
Yüzey sularını toplama sistemlerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yeraltısu kaynaklarının tanınması ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği : Su kaynakları ve kullanımı, su kaynak tipleri, su ve yeraltısuyu bütçesi, su kaynaklarının geliştirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş+ Tarihçe Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
2 Yerkürede suyun dağılımı ve Hidrolojik çevrimin elemanları Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
3 Su kaynakları ve sınıflaması Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
4 Akarsu Tipleri, debi ölçümleri ve hidrograf analizi Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
5 Akış tipleri ve Baz akım Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
6 Yeraltısuyu-yüzey suyu ilişkileri ve tanımlaması (Yüzeysel akış ve boşalım katsayısı) Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
7 Kayaçların hidrojeolojik özellikleri ve yeraltısuyu Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
8 Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Kaynak tipleri ve oluşumları Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
10 Kaynaklarda debi-hız ölçümleri Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
11 Karstik kaynaklar ve inceleme yöntemleri Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
12 Sıcak ve mineralli sular ve değerlendirme yöntemleri Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
13 Kaynak kaptajları Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
14 Su kullanımının planlanması Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
15 Yeraltısuları işletme kanunu ve standartlar Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması Düz anlatım
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hidrojeoloji,1998, B. CANİK
 Water Resources Engineering, K.R.Linsley, J.B.Franzini, D.L.Freyberg and G. Tchobanoglous
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 7 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 5
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 5
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 3
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 3
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 4
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 3
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3