Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kaya Mühendisliği |
|
Dersin Kodu |
: |
J 428 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kaya yüzey modellemesini kavrar. Aliymant oluşturulmasının kavrar. Tasarımda profil ve kesitlerin oluşturulmasını kavrar. Kaya kazı ve dolgu tasarımlarını kavrar. Plan ve plan profil paftaları hazırlama mantığını kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı öğrencilere kaya mühendisliği projelerinde modelleme amaçlı yazılımları ve proje alternatiflerini hızlı bir yöntemle oluşturmasını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kaya yüzeyi (topografyası) oluşturmak ve analiz etmek, yolların, koridorların ve şevlerin modellenmesi, saha ölçüm verileri ile çalışmak, veri transferleri, iki ve üç boyutlu kaya projesi çizim modelleri oluşturmak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kaya Mühendisliği Uygulamalarına Giriş; Kaya Mühendisliği Proje Çeşitleri |
Literatür çalışması |
Kütüphane ve internet çalışması |
|
2 |
Kaya Yüzeyi (Topograpya) Oluşturulması; bilgisayar destekli modelleme |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
3 |
Aliyman oluşturulması; Karayolu, şev ve diğer kaya yapıları aliymanları |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
4 |
Profil tasarımı; Proje sahasının oluşturulması, profil ve enine kesitler, ulusal ve uluslararası standartlar kapsamında tasarım |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
5 |
Temel Koridor Tasarımı; Ulusal ve uluslararası standartlar kapsamında karayolu tasarımı |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
6 |
Kesişen Tipte Yapı Tasarımı |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
7 |
Altyapı tasarımı |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
8 |
Arasınav |
Önceki derslerin tekrarı |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
9 |
Parsel oluşturulması |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
10 |
Tesviye Tasarımı ve Uygulanması; karmaşık tesviye tasarımlarının hazırlanması |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
11 |
Kaya kazısı ve dolgusu tasarımı; şev tasarımı, gölet tasarımı |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
12 |
Kübaj hesapları |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
13 |
Plan ve plan profil paftalarının hazırlanması |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
14 |
Animasyon oluşturulması; Kaya projesi aşamalarının animasyonla açıklanması (1) |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
15 |
Animasyon oluşturulması; Kaya projesi aşamalarının animasyonla açıklanması (2) |
Bir önceki dersin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Dönem derslerinin çalışılması |
Masa başı ve bilgisayarla çalışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
2 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
5 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
5 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
5 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
5 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
5 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
5 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
5 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
2 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
5 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|