Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kent Jeolojisi

Dersin Kodu : J 427

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yerleşim alanı planlama kavramını anlar.
İmar planları ve jeolojiyi anlar.
İmar kanunu ve yönetmelikleri anlar.
kıyı yasası ve kentleşmedeki önemini anlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yerleşim alanı ile ilgili planlama kavramını, imar planları, jeoloji ile ilgisi ve yer seçiminin belirlenmesini öğretir.

Dersin İçeriği : Kentsel planlama kavramı ve jeoloji ile ilgisi, planlama aşamaları ve yapılan jeolojik çalışmalar, belediyeler, imar planları, imar planlarına esas jeolojik araştırmalar, kentsel alanların yer seçimi, arazi kullanım haritalarının hazırlanması, parsel bazında yapılan zemin araştırmaları, kıyı yasası.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kentsel planlama kavramı ve jeoloji ile ilgisi. Okuma Düz anlatım, Sunum
2 Planlama aşamaları ve her aşamada yapılan jeolojik araştırmalar Okuma Düz anlatım, Sunum
3 Planlama aşamaları ve her aşamada yapılan jeolojik araştırmalar Okuma Düz anlatım, Sunum
4 İmar planının aşamaları Okuma Düz anlatım,Sunum
5 İmar planına esas jeolojik çalışmalar Okuma Düz anlatım,Sunum
6 İmar planına esas jeolojik ve jeoteknik çalışmalar Okuma Düz anlatım,Sunum
7 Yerleşim alanlarının Mühendislik jeolojisi açısından değerlendirilmesi (Uygun alanlar, uygun olmayan alanlar, önlem gerektirin alanlar). Okuma Düz anlatım,Sunum
8 Ara Sınav sınava hazırlık Yazılı sınav
9 İmar planına esas jeolojik çalışmaların rapor yazımı ve yasal süreçler ve mevzuat. Okuma Düz anlatım,Sunum
10 Arazi kullanım haritalarının hazırlanması Okuma Düz anlatım,Sunum
11 Eğim haritalarının hazırlanması Okuma Düz anlatım,Sunum
12 Kıyı yasası Okuma Düz anlatım,Sunum
13 Zemin araştırması Okuma Düz anlatım,Sunum
14 Doğal afetler ve kent jeolojisi Okuma Düz anlatım,Sunum
15 Doğal afetler Okuma Düz anlatım,Sunum
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bayındırlık Ve İskan Bakanlığı: Belediyeler, imar, alt yapı, konut (Kitap) Prof. Dr. Sedat TÜRKMEN Ders notları İller Bankası Seminer notları Bayındırlık ve İskan Bakanlığı İmar Mevzuatı, 1998.(Kitap) Kıyı Mevzuatı (Kitap) JMO yayınları, kent jeolojisi (Kitap), Kemal ERGUVANLI Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Genelge ve Yönetmelikleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 5
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 4
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 5
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 5
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 5
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 5
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 5
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 5
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 3
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 5
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3