Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Doğal Yapı Malzemeleri

Dersin Kodu : J 424

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Arama teknikleri, İstenilen deneyleri kavrar
Malzemenin kullanım kriterleri öğrenir
Rapor yazma tekniğini kavrar
Her türlü doğal yapı malzemesinin aranması ve bulunması yöntemini geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Her türlü doğal yapı malzemesinin aranması ve bulunması yönteminin geliştirilmesini, arama tekniklerini, İstenilen deneyleri ve malzemenin kullanım kriterlerini öğretir.

Dersin İçeriği : Doğal yapı malzemelerinin sınflandırılması. Araştıma teknikleri. Örnekleme yöntemleri, Arazi ve laboratuvar çalışmaları. Malzeme deneyleri (Toprak, kaya, ağreğa), Baraj ve otolyol gibi mühendislik alanında kullanılan doğal yapı malzemelerinin genel özellikleri, doğal yapı malzemelerinin kalite ve miktar çalışmaları kullanım standartları. Raporlama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : DERSLİK


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Doğal yapı malzemelerinin sınıflaması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
2 Doğal yapı malzemeleri araştırmaları (Ön çalışmalar, Ayrıntılı çalışmalar, Uygulama aşaması ve sonrası yapılan araştırmalar) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
3 Doğal yapı malzemeleri araştırmaları (Ön çalışmalar, Ayrıntılı çalışmalar, Uygulama aşaması ve sonrası yapılan araştırmalar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
4 Örnek alma yöntemleri, (örselenmiş, örselenmemiş ve karot örnekleri) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
5 Toprak malzeme araştırmaları, yapılan deneyler (sondaj, araştırma çukurları, jeofizik yöntemler, laboratuar çalışmaları vb), Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
6 Agrega araştırmaları, örnekleme ve yapılan deneyler (sondaj, araştırma çukurları, jeofizik yöntemler, laboratuar çalışmaları vb) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
7 Kaya Malzeme araştırmaları, yapılan deneyler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Barajlarda kullanılan doğal yapı malzemeleri ve özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
10 Kaya dolgular, liman dolguları vs yapılarda kullanılan malzemeler ve özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
11 Otoyol, demiryolu gibi çizgisel Mühendislik yapılarında kullanılan doğal yapı malzemeleri ve özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
12 Deney sonuçlarının değerlendirilmesi ve malzemele standartları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
13 Malzeme araştırmaları, rapor teknikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım,Sunum
14 Malzeme Ocakları ile ilgili Teknik Gezi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Arazide anlatım
15 Malzeme Ocakları ile ilgili Teknik Gezi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Arazide anlatım
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  TSE standartları
  Prof. Dr. Sedat TÜRKMEN ders notları
 DSİ, Doğal Yapı Gereçleri seminer notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 5
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 5
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 0
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 5
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 4
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 5
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 5
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 5
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 5
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 5
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3