|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Doğal Yapı Malzemeleri |
|
Dersin Kodu |
: |
J 424 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arama teknikleri, İstenilen deneyleri kavrar Malzemenin kullanım kriterleri öğrenir Rapor yazma tekniğini kavrar Her türlü doğal yapı malzemesinin aranması ve bulunması yöntemini geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Her türlü doğal yapı malzemesinin aranması ve bulunması yönteminin geliştirilmesini, arama tekniklerini, İstenilen deneyleri ve malzemenin kullanım kriterlerini öğretir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğal yapı malzemelerinin sınflandırılması. Araştıma teknikleri. Örnekleme yöntemleri, Arazi ve laboratuvar çalışmaları. Malzeme deneyleri (Toprak, kaya, ağreğa), Baraj ve otolyol gibi mühendislik alanında kullanılan doğal yapı malzemelerinin genel özellikleri, doğal yapı malzemelerinin kalite ve miktar çalışmaları kullanım standartları. Raporlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLİK |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğal yapı malzemelerinin sınıflaması |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
2 |
Doğal yapı malzemeleri araştırmaları (Ön çalışmalar, Ayrıntılı çalışmalar, Uygulama aşaması ve sonrası yapılan araştırmalar) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
3 |
Doğal yapı malzemeleri araştırmaları (Ön çalışmalar, Ayrıntılı çalışmalar, Uygulama aşaması ve sonrası yapılan araştırmalar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
4 |
Örnek alma yöntemleri, (örselenmiş, örselenmemiş ve karot örnekleri) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
5 |
Toprak malzeme araştırmaları, yapılan deneyler (sondaj, araştırma çukurları, jeofizik yöntemler, laboratuar çalışmaları vb), |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
6 |
Agrega araştırmaları, örnekleme ve yapılan deneyler (sondaj, araştırma çukurları, jeofizik yöntemler, laboratuar çalışmaları vb) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
7 |
Kaya Malzeme araştırmaları, yapılan deneyler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Barajlarda kullanılan doğal yapı malzemeleri ve özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
10 |
Kaya dolgular, liman dolguları vs yapılarda kullanılan malzemeler ve özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
11 |
Otoyol, demiryolu gibi çizgisel Mühendislik yapılarında kullanılan doğal yapı malzemeleri ve özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
12 |
Deney sonuçlarının değerlendirilmesi ve malzemele standartları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
13 |
Malzeme araştırmaları, rapor teknikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,Sunum |
|
14 |
Malzeme Ocakları ile ilgili Teknik Gezi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Arazide anlatım |
|
15 |
Malzeme Ocakları ile ilgili Teknik Gezi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Arazide anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
TSE standartları
Prof. Dr. Sedat TÜRKMEN ders notları
DSİ, Doğal Yapı Gereçleri seminer notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
5 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
0 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
5 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
4 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
5 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
5 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
5 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
5 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
5 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
2 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|