Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çökelme Ortamları Ve Fasiyes |
|
Dersin Kodu |
: |
J 422 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çökelme ortamı ve fasiyes kavramlarını bilir. Çökelme ortamı ve fasiyes kavramlarını tanımlar, aralarındaki ilişkiyi bilir. Detaylı sedimantolojik kesit ölçümü yapar. Fasiyes analizi yaparak çökelme ortamlarını ayırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
J 206 Sedimantoloji J 307 Sedimanter Petrografi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çökelme ortamlarını ve çökel fasiyeslerini tanımak, birbirlerinden ayırmak ve tanımlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sedimanter istiflerde fasiyes analizi, sedimanter istiflerde sedimantolojik kesit ölçümü ve çökelme ortamı analizi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çökelme ortamı ve fasiyes tanımı. Çökelme ortamları tanıma kriterleri
|
Sedimantoloji ve saha jeolojisi bilgilerini güncellemek |
Sözlü sunum |
|
2 |
Fasiyes analizinin yapımı ve sınıflama kriterleri.
|
Sedimantoloji ve saha bilgilerini güncellemek |
Sözlü sunum |
|
3 |
Sedimantolojik kesit ölçümü ve fasiyes analizi.
|
Çökelme ortamları ile ilgili bilgileri çalışmak |
Sözlü sunum |
|
4 |
Çökelme ortam analizleri (buzul, alüvyal yelpaze, akarsu, göl ve çöl ortamı genel özellikleri). |
Çökelme ortamları ile ilgili bilgileri çalışmak |
Sözlü sunum |
|
5 |
Çökelme ortam analizleri (Geçiş ortamları genel özellikler).
|
Çökelme ortamları ile ilgili bilgileri çalışmak |
Sözlü sunum |
|
6 |
Çökelme ortam analizleri (Denizel ortamlar genel özellikler).
|
Çökelme ortamları ile ilgili bilgileri çalışmak |
Sözlü sunum |
|
7 |
Sedimanter Ortamlar ve Fasiyes Örnekleri
|
Çökelme ortamları ile ilgili bilgileri çalışmak |
Sözlü sunum |
|
8 |
Arasınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Sedimanter Ortamlar ve Fasiyes Örnekleri
|
Ortam ve fasiyes analizi ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Örnekler vererek fasiyes analizi ve ortam yorumlama |
|
10 |
Sedimanter Ortamlar ve Fasiyes Örnekleri
|
Ortam ve fasiyes analizi ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Örnekler vererek fasiyes analizi ve ortam yorumlama |
|
11 |
Sedimanter Ortamlar ve Fasiyes Örnekleri
|
Ortam ve fasiyes analizi ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Örnekler vererek fasiyes analizi ve ortam yorumlama |
|
12 |
Sedimanter Ortamlar ve Fasiyes Örnekleri
|
Ortam ve fasiyes analizi ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Örnekler vererek fasiyes analizi ve ortam yorumlama |
|
13 |
Sedimanter Ortamlar ve Fasiyes Örnekleri
|
Ortam ve fasiyes analizi ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Örnekler vererek fasiyes analizi ve ortam yorumlama |
|
14 |
Sedimanter Ortamlar ve Fasiyes Örnekleri
|
Ortam ve fasiyes analizi ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Örnekler vererek fasiyes analizi ve ortam yorumlama |
|
15 |
Sedimanter Ortamlar ve Fasiyes Örnekleri
|
Ortam ve fasiyes analizi ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Örnekler vererek fasiyes analizi ve ortam yorumlama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
2 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
0 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
0 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
0 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
0 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
3 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
0 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
0 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
4 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
4 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
3 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
0 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
5 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|