|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Zemin Islah Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
J 420 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN ÇETİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kompaksiyon ve farklı sıkıştırma teknikleri ile iyileştirme yapabilme becerisi kazanır. Konsolidasyon ile zemin iyileştirmesi yapma becerisi kazanır. Enjeksiyon, taş kolon ve ısıl işlemler ile iyileştirme yapabilme becerisi kazanır. Katkı maddeleri ile iyileştirme ve kontrol yapabilme becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
J 302 Zemin Mekaniği I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zayıf zeminlerin iyileştirilmesini, iyileştirme yöntemlerini ve iyileştirme kontrollerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, sıkıştırma yöntemleri, dolgu ve kompaksiyon, konsolidasyon, enjeksiyon, taş kolonlar, ısıl işlemler, katkı maddeleri ile iyileştirme, jeosentetikler ve iyileştirme kontrolleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zemin tiplerinin ve ıslah yöntemlerinin tanıtılması |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Sıkıştırma teknikleri; vibro, dinamik, patlatma |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
Kompaksiyon |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
4 |
Zayıf zeminin kaldırılması ve geri dolgu |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
5 |
Konsolidasyonun hızlandırılması; ön yükleme, kum drenler, prefabrik düşey drenler |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
6 |
Enjeksiyon, taş kolonlar |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
7 |
Enjeksiyon, taş kolonlar |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava kadar işlenen konuların çalışılması |
Yazılı Sınav/Proje |
|
9 |
Katkı maddeleri ile stabilizasyon; mekanik stabilizasyon |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
10 |
Çimento stabilizasyonu, kireçle stabilizasyon |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
11 |
Bitümlü stabilizasyon, uçucu kül stabilizasyonu |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
12 |
Eskimiş oto lastik talaşları ile stabilizasyon (Deney) |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması |
Düz anlatım ve laboratuvar |
|
13 |
Derin karıştırma yöntemi |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
14 |
Jeosentetikler |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
15 |
Zemin iyileştirmesinin kontrolü; Laboratuvar, arazi ve jeofizik yöntemler |
Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava kadar işlenen konuların çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Coduto, D.P., 1999. Geoteknik Mühendisliği İlkeler ve Uygulamalar, (Çeviri, Mollamahmutoğlu, M. And Kayabalı, K.), Gazi Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
5 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
4 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
4 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
4 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
4 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
5 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
4 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
4 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
2 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|