Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Zemin Islah Yöntemleri

Dersin Kodu : J 420

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kompaksiyon ve farklı sıkıştırma teknikleri ile iyileştirme yapabilme becerisi kazanır.
Konsolidasyon ile zemin iyileştirmesi yapma becerisi kazanır.
Enjeksiyon, taş kolon ve ısıl işlemler ile iyileştirme yapabilme becerisi kazanır.
Katkı maddeleri ile iyileştirme ve kontrol yapabilme becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : J 302 Zemin Mekaniği I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Zayıf zeminlerin iyileştirilmesini, iyileştirme yöntemlerini ve iyileştirme kontrollerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Giriş, sıkıştırma yöntemleri, dolgu ve kompaksiyon, konsolidasyon, enjeksiyon, taş kolonlar, ısıl işlemler, katkı maddeleri ile iyileştirme, jeosentetikler ve iyileştirme kontrolleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zemin tiplerinin ve ıslah yöntemlerinin tanıtılması Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
2 Sıkıştırma teknikleri; vibro, dinamik, patlatma Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
3 Kompaksiyon Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
4 Zayıf zeminin kaldırılması ve geri dolgu Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
5 Konsolidasyonun hızlandırılması; ön yükleme, kum drenler, prefabrik düşey drenler Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
6 Enjeksiyon, taş kolonlar Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
7 Enjeksiyon, taş kolonlar Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
8 Vize Sınavı Sınava kadar işlenen konuların çalışılması Yazılı Sınav/Proje
9 Katkı maddeleri ile stabilizasyon; mekanik stabilizasyon Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
10 Çimento stabilizasyonu, kireçle stabilizasyon Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
11 Bitümlü stabilizasyon, uçucu kül stabilizasyonu Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
12 Eskimiş oto lastik talaşları ile stabilizasyon (Deney) Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması Düz anlatım ve laboratuvar
13 Derin karıştırma yöntemi Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
14 Jeosentetikler Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
15 Zemin iyileştirmesinin kontrolü; Laboratuvar, arazi ve jeofizik yöntemler Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım
16/17 Final Sınavı Sınava kadar işlenen konuların çalışılması Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Coduto, D.P., 1999. Geoteknik Mühendisliği İlkeler ve Uygulamalar, (Çeviri, Mollamahmutoğlu, M. And Kayabalı, K.), Gazi Kitabevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 5
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 5
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 4
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 4
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 4
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 4
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 5
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 0
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3