|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Basen Adlaması Ve Sınıflandırılması |
|
Dersin Kodu |
: |
J 418 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları bilir. Farklı basenlerde oluşan jeolojik olaylar ve ilgili yapısal unsurları anlar. Havzaların tektonik yerleşkelerini anlar. Sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları ile ilgili bilgileri kazandırmak, havzaların tektonik yerleşkeleri hakkında bilgiler öğretmek, sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanıtmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, basenlerin ve ortamların tanınması ve sınıflandırılması, tektonik basenlerin sınıflandırılması, çökelme öncesi-sırası ve sonrası basenler, basen morfolojisi, basen evrimi, rift basenler, kenar ve yamaç basenler, kraton içi basenler, kıtasal ve kıta içi basenler, derin deniz hendekleri, yay önü vey ay arkası basenler, kalıntı ve foreland havzalar, çek-ayır tipi basenler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
2 |
Basenlerin ve ortamların tanınması ve sınıflandırılması; |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
3 |
Tektonik basenlerin sınıflandırılması, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
4 |
Çökelme öncesi-sırası ve sonrası basenler, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
5 |
Basen morfolojisi, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
6 |
Basen evrimi; rift basenler, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
7 |
Kenar ve yamaç basenler, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması |
Yazılı |
|
9 |
Kıtasal ve kıta içi basenler, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
10 |
Kraton içi basenler, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
11 |
Derin deniz hendekleri, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
12 |
Yay önü ve yay arkası basenler, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
13 |
Kalıntı ve foreland havzalar, |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
14 |
Çek-ayır tipi basenler. |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
15 |
Genel Konu Tekrarı |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması |
Sözlü Sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dickinson, W.R. (1974) Plate tectonics and sedimentation. In: Tectonics and Sedimentation (Ed. by W.R. Dickinson), 1–27, Special Publication Society of Economic Paleonologists and Mineralogists, 22, 204p, Tulsa, Oklahoma.
Mitchell, A.H.G., and Reading, H.G., 1986, Sedimentation and Tectonics, in Reading, H.G., ed., Sedimentary Environments and Facies, Second Edition: Blackwell, p. 471-519.
Allen, Philip A.; John R. Allen (2008). Basin analysis : principles and applications. Blackwell.
Miall, A.D., 1984, Principles of Sedimentary Basin Analysis: Springer, 490 p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
4 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
4 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
4 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
4 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
3 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
4 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
5 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
4 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
2 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|