|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Paleocoğrafya Ve Fosiller |
|
Dersin Kodu |
: |
J 417 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Paleocoğrafya ve fosil ilişkisini öğrenir. Kara ve denizlerin evrimini kavrar. Paleoiklim konusunu öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Jeolojik zamanlar içerisinde okyanus-kıta birlikteliği, kıtaların kayması ve göçler, bu olayları sağlayan fosil gruplarının öykülerini açıklamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Jeolojik zaman içerisinde paleocoğrafya . |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri ve bölüm laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güneş Sistemi, Güneş’im Yer’e Etkisi, Ay ve Güneş Tutulmaları |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
2 |
Hava Durumları, Hava Kütleleri ve Birbirine Yaklaşımları, Fırtınalar |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
3 |
Okyanusların Etkinlikleri, Dalganın Oluşumu, Dalgalar ve Deniz Kabarması, Deniz Altı Dünyası, Kıta Sahanlığı, Mercan Gelişimi, Derin Okyanus hendekleri |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
4 |
Kara ve Denizlerin Evrimi, Plaka Tektoniği, Yerin Etkinlikleri: Gayzer, Deprem, Sismik Dalgalar |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
5 |
Karaların Biçimlenmesini Sağlayan Etmenler: Erozyon, Rüzgar Aşındırması, Kıyı Aşındırması, Yükselmiş ve Çöken Kıyı Çizgileri, Akarsu Aşındırması, Buzul aşındırması |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
6 |
Kayaçların Gelişim Tarihçesi, Jeolojik Yaş Saptanması, Jeolojik Zaman Çizelgesi |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
7 |
Yaşamın İlk Evreleri, İlk oksijen, Kimyasal Zincirler, Okyanusta Yaşam, İlk Çağ Denizleri |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Praekambriyen denizleri ve canlı yaşamı, Kambriyen Denizleri: Büyük Nautiloidler, Büyük Salyangozlar, Trilobitler vs., Ordovisiyen Denizleri: Graptolitler |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
10 |
Siluriyen Denizleri: Graptolitler, Crinoidler, İlk Balıklar, Devoniyen Deniz ve Kara Ekosistemi: Trilobitler, Brachiopodlar, Kemikli Balıklar, ilk sürüngenler, kara bitkileri |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
11 |
Karaya İlerleyiş ve Yaşamda Karaya Sahip Olma Devri: Permiyen Deniz ve Kara Ekosistemi: Ot ve Et Yiyen Büyük Sürüngenler, Dev sinekler, İlk Ağaçlar: |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
12 |
Jura Ekosistemi: Gelişmiş Pullu Balıklar ve Dinazorlar, Jura Paleocoğrafyası
|
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
13 |
Kretase Paleocoğrafyası, Tetis Denizinin Durumu, Kara ve Deniz Kaplumbağaları, Dinazorlar, Modern Kemikli Balıklar |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
14 |
Pleyistosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı: Buzul Çağı, Memelilerin dağılması ve değişimi, kıtalar arası göçü (I) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
15 |
Pleyistosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı: Buzul Çağı, Memelilerin dağılması ve değişimi, kıtalar arası göçü (II) |
Kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bremer, H.,1978, Paleontoloji
Sayar, C.,1992; Biyostratigrafi;
Taner, G. ve Uysal,K., 1994; Paleoekoloji İlkeleri
Brasier, M.D., 1983, Microfossils
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
0 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
3 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
4 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
1 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
3 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
4 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
5 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
4 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
5 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
3 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
5 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
3 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
2 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|