|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Resifal Ortamlar |
|
Dersin Kodu |
: |
J 415 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Resifleri öğrenir. Resiflerin sınıflandırılmasını öğrenir. Resif oluşturan organizmaları öğrenir. Organizmaların çevresel dağılımını öğrenir. Resiflerin morfolojisini öğrenir. Resif bölgelerini öğrenir. Resifal evrimi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Resiflerin jeolojik oluşumunu, dağılımnıı, sınıflandırılmasını ve ekonomik değerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Resif ve sınıflandırılması, resifal organizma, organizmanın çevre dağılımı, resiflerin morfolojisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Resifler |
okuma |
Düz anlatım |
|
2 |
Resif tanımında kullanılan terimler |
okuma |
Düz anlatım |
|
3 |
Resif yapan organizmalar (Mercanlar-Hydrozoalar-Algler) |
okuma |
Düz anlatım |
|
4 |
Resif yapan organizmalar (Foraminiferler- Stramatoporoidler-Süngerler-Bryozoalar) |
okuma |
Düz anlatım |
|
5 |
Resif yapan organizmalar (Serpulid Kurtçukları-Mollusklar-Brakiyopodlar-Ekinodermler) |
okuma |
Düz anlatım |
|
6 |
Resiflerin dağılımını etkileyen faktörler |
okuma |
Düz anlatım |
|
7 |
Resiflerin ortamsal dağılımı |
okuma |
Düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Resiflerin sınıflandırılması (Bileşim ve şekle dayalı sınıflandırma) |
okuma |
Düz anlatım |
|
10 |
Resiflerin sınıflandırılması (Kenar tipleri ve fasiyes dağılımına dayalı sınıflandırma) |
okuma |
Düz anlatım |
|
11 |
Resif gelişiminin dinamiği |
okuma |
Düz anlatım |
|
12 |
Organizmaların ortamsal dağılımı |
okuma |
Düz anlatım |
|
13 |
Resif morfolojisi ve kuşaklar |
okuma |
Düz anlatım |
|
14 |
Resif karmaşığının gelişimi ve resiflerin ekonomik jeolojisi |
okuma |
Düz anlatım |
|
15 |
Güncel ve eski resiflerin doğası ve evrimi |
okuma |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Atabey, E., 1990, Resifler ve Avrupa Fosil Resif Modellerinden Örnekler. A.Ü. Fen BİL Enstitüsü, Doktora Semineri-II
Chevalier, J.P., 1961, Recherches sur les Madreporaires et les formation recifales Miocenes de la Mediterranee occidentale Memoir de la Societe Geologique de France, 40/93, 562p.
Daly, M, DG Fautin & VA Cappola (2003), Systematics of the Hexacorallia (Cnidaria: Anthozoa). Zool. J. Linn. Soc. 139
Perrin, C., Plaziat, J.C. And Rosen, B.R., 1998, Miocene coral reefs and reef coral of the south-western Gulf of Suez and north-western Red Sea: distribution, diversity and regional environmental controls. In: Sedimentation and Tectonics of Rift Basins (Purser, B.H. And Bosence D.W.J., eds), Chapman and Hall, London. 297.
Budd, F. A., Bosselini, R. F. Ve Stemann, A. T., 1996, Systematics of the Oligocene to Miocene reef coral Tarbellastraea in the northern Mediterranean. Paleontology, v.39, p.3, pp. 515-560.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
2 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
2 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
2 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
2 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
3 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
2 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
2 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
2 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
2 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
3 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
3 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
2 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
2 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|