Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitirme Projesi

Dersin Kodu : J 410

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FİKRET İŞLER
Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR
Prof.Dr. ATİKE NAZİK
Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK
Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ
Prof.Dr. HASAN ÇETİN
Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ
Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN
Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA ÇAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ
Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK
Prof.Dr. OSMAN PARLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeolojik araştırmalar yapma becerisi kazanır.
Jeolojik olayları yorumlayabilir.
Bağımsız tasarım ve çalışma yapar.
Çalışması ile ilgili sunum yapma becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere jeoloji mühendisliğinin farklı konularında bitirme tezi hazırlamayı öğretmek.

Dersin İçeriği : Öğrencilerin bir bitirme tezi hazırlamaları,bir akademik danışman tarafından yönetilen jeolojik çalışma, arazi çalışması, literatür araştırması, laboratuar çalışması ve .bir tez yazımı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar, Saha.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitirme projesi yapacak öğrenciye bir konu ve izleyeceği program verilir. Bu programa göre yapacağı arazi, laboratuvar ve büro çalışmaları anlatılır. Internette araştırma Anlatım
2 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım
3 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım
4 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
5 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
6 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
7 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
8 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
9 Arasınav Internette araştırma Danışman öğrencinin çalışmasını denetler ve tavsiyelerde bulunur.
10 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
11 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
12 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
13 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
14 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
15 Bitirme projesi çalışması Internette araştırma Anlatım,saha çalışması
16/17 Final sınavı Internette araştırma Öğrenci, rapor halinde hazırladığı Bitirme Projesini jüri önünde savunur


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bitirme projesi ile ilgili rapor ve makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 5
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 5
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 5
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 5
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 5
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 5
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 5
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 5
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 5
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 5
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 5
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 5
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 5
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3