Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Jeoloji Mühendisliği Projesi Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
J 407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FİKRET İŞLER Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR Prof.Dr. ATİKE NAZİK Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ Prof.Dr. HASAN ÇETİN Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA ÇAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK Prof.Dr. OSMAN PARLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje tasarlar. Jeolojik bir problemi tüm yönleri ile tartışır. Sunum yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere bir araştırma yapmayı, rapor hazırlamayı ve sunum yapmayı öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik probleminin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği anlatılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Jeolojik bir problemin tartışılması ve çözümüne yönelik bilimsel inceleme yapılması. |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
2 |
Jeolojik bir problemin tartışılması ve çözümüne yönelik bilimsel inceleme yapılması. |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
3 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
4 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
5 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
6 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
7 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
8 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
9 |
Arasınav |
Araştırma |
Sözlü sınav |
|
10 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
11 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
12 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
13 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
14 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
15 |
Proje uygulaması |
Araştırma |
Ders Anlatım
Grup çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Araştırma |
Sunum yapılması |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
5 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
5 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
5 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
5 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
5 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
5 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
5 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
5 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
5 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
5 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|