|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstriyel Hammaddeler |
|
Dersin Kodu |
: |
J 406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endüstriyel hammaddeleri tanır. Kullanıldığı alanlardaki istenilen özellikleri öğrenir. Ülke ve dünya ekonomisindeki durumunu bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstriyel hammaddelerin jeolojik, mineralojik özelliklerinin tanıtılması, endüstride kullanım yerlerinin,özelliklerinin öğretilmesi veTürkiye’deki endüstriyel hammadde yataklarının öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması, Endüstriyel hammaddelerin kullanım yerleri, özellikleri ve Türkiye ve dünyadaki konumları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması |
Okuma |
Sunu |
|
2 |
Alunit, ; Asbest, Asfaltlı kum, Aşındırıcılar, Baritin oluşumu, mineralleri, Kullanımları,,
Türkiye ve Dünyadaki durumları, rezervler
|
Okuma |
Sunu |
|
3 |
Bazalt ve diyabaz, Bentonit, Berilyum, bitimlü Şeyl , Bor minerallerinin oluşumu,
Fosfat mineralleri, Kullanımları,Türkiye’de ve Dünyadaki durumları,rezervler |
Okuma |
Sunu+Ödev |
|
4 |
Diyatomit, elmas, Evaporitler, Feldispat, Fluorit oluşumu, mineralleri, Kullanımları,
Türkiye’de ve Dünyadaki durumları ,rezervler
|
Okuma |
Sunu |
|
5 |
Grafit, Granat, Granit , Jips ve Anhidrit oluşumu, mineralleri, Kullanımları,
Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler
|
Okuma |
Sunu |
|
6 |
Karbondiyoksit, Kaya Tuzu oluşumu, Kil mineralleri mineralleri, Tuğla ve kiremit toprakları oluşumu ,Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları,rezervler |
Okuma |
Sunu |
|
7 |
Kireçtaşı ve dolomit, Kömür, Kristal kalsit, Kristal kuvars, Kriyolit oluşumu, mineralleri,
Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler |
Okuma |
Sunu |
|
8 |
Kum-çakıl , Kumtaşları ve kuvarsit oluşumu, Kullanımları,Türkiye’de ve Dünyadaki durumları,rezervler
|
Okuma |
Sunu |
|
9 |
Arasınav |
Sınava Hazırlık |
Test |
|
10 |
Kükürt, Disten, sillimanit, Liytum Mineralleri ,Lösit, Magnezit oluşumu, mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler |
Okuma |
Sunu |
|
11 |
Marn, mermer oluşumu, Mika mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler
|
Okuma |
Sunu |
|
12 |
Nadir toprak elementleri, Nefelin, Olivin, Perlit, Pirit, Pomza oluşumu, mineralleri,
Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları ,rezervler |
Okuma |
Sunu |
|
13 |
Potas tuzları, Profillit, Sepiyolit, Sleyt, Soda, Sodyum Sülfat oluşumu, mineralleri,
Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler |
Okuma |
Sunu |
|
14 |
Sölestin, Süs taşları, Şeyl, Talk, Tras, Tüfler, Vollastonit Zeolit oluşumu, mineralleri,
Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları,rezervler |
Okuma |
Sunu |
|
15 |
Sölestin, Süs taşları, Şeyl, Talk, Tras, Tüfler, Vollastonit Zeolit oluşumu, mineralleri,
Kullanım alanları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler |
Okuma |
Test |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temur, S., 2001 Endüstriyel Hammaddeler, Çizgi Kitapevi 386 s Konya.
Kuşçu, M., 2001 Endüstriyel kayaçlar ve Mineraller SDÜ Yayınları 381 S ISPARTA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
1 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
2 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
2 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
2 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
2 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
2 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
1 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
4 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
5 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
5 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|