Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Endüstriyel Hammaddeler

Dersin Kodu : J 406

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Endüstriyel hammaddeleri tanır.
Kullanıldığı alanlardaki istenilen özellikleri öğrenir.
Ülke ve dünya ekonomisindeki durumunu bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Endüstriyel hammaddelerin jeolojik, mineralojik özelliklerinin tanıtılması, endüstride kullanım yerlerinin,özelliklerinin öğretilmesi veTürkiye’deki endüstriyel hammadde yataklarının öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması, Endüstriyel hammaddelerin kullanım yerleri, özellikleri ve Türkiye ve dünyadaki konumları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması Okuma Sunu
2 Alunit, ; Asbest, Asfaltlı kum, Aşındırıcılar, Baritin oluşumu, mineralleri, Kullanımları,, Türkiye ve Dünyadaki durumları, rezervler Okuma Sunu
3 Bazalt ve diyabaz, Bentonit, Berilyum, bitimlü Şeyl , Bor minerallerinin oluşumu, Fosfat mineralleri, Kullanımları,Türkiye’de ve Dünyadaki durumları,rezervler Okuma Sunu+Ödev
4 Diyatomit, elmas, Evaporitler, Feldispat, Fluorit oluşumu, mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları ,rezervler Okuma Sunu
5 Grafit, Granat, Granit , Jips ve Anhidrit oluşumu, mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler Okuma Sunu
6 Karbondiyoksit, Kaya Tuzu oluşumu, Kil mineralleri mineralleri, Tuğla ve kiremit toprakları oluşumu ,Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları,rezervler Okuma Sunu
7 Kireçtaşı ve dolomit, Kömür, Kristal kalsit, Kristal kuvars, Kriyolit oluşumu, mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler Okuma Sunu
8 Kum-çakıl , Kumtaşları ve kuvarsit oluşumu, Kullanımları,Türkiye’de ve Dünyadaki durumları,rezervler Okuma Sunu
9 Arasınav Sınava Hazırlık Test
10 Kükürt, Disten, sillimanit, Liytum Mineralleri ,Lösit, Magnezit oluşumu, mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler Okuma Sunu
11 Marn, mermer oluşumu, Mika mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler Okuma Sunu
12 Nadir toprak elementleri, Nefelin, Olivin, Perlit, Pirit, Pomza oluşumu, mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları ,rezervler Okuma Sunu
13 Potas tuzları, Profillit, Sepiyolit, Sleyt, Soda, Sodyum Sülfat oluşumu, mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler Okuma Sunu
14 Sölestin, Süs taşları, Şeyl, Talk, Tras, Tüfler, Vollastonit Zeolit oluşumu, mineralleri, Kullanımları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları,rezervler Okuma Sunu
15 Sölestin, Süs taşları, Şeyl, Talk, Tras, Tüfler, Vollastonit Zeolit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiye’de ve Dünyadaki durumları, rezervler Okuma Test
16/17 Final Sınava hazırlık Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temur, S., 2001 Endüstriyel Hammaddeler, Çizgi Kitapevi 386 s Konya.
 Kuşçu, M., 2001 Endüstriyel kayaçlar ve Mineraller SDÜ Yayınları 381 S ISPARTA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 1
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 2
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 2
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 2
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 2
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 2
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 1
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 4
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 5
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 5
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2