Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Meslek Hukuku

Dersin Kodu : J 401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeoloji mühendisliği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Jeoloji mühendisliği ile ilgili Kıyı, Maden, Yeraltısuları, Çevre, Jeotermal Kanun ve yönetmelikleri ile imar yasası ve ve iş hukukuna ilişkin bilgileri vermektir.

Dersin İçeriği : Maden Kanunu, Yeraltısuları Kanunu ve Yönetmeliği, Çevre Kanunu, Jeotermal Kanun ve yönetmelikleri, Kıyı Kanunu, İmar Kanun ve iş Kanunu .

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 3621 sayılı Kıyı Kanunu ve uygulamaları İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
2 Kıyı Kanununun Uygulamasına dair yönetmelik, yönetmelik değişiklikleri. İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
3 167 sayılı Yeraltısuları kanunu ve uygulama yönetmeliği İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
4 3213 sayılı Maden Kanunu, sonraki değişiklikler, İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
5 Maden Kanunu Uygulama Yönetmeliği. İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
6 Maden Kanunu Uygulama Yönetmeliği ek formlar (1-18). İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
7 Maden Kanunu I (A) Grubu Madenler ile İlgili Uygulama Yönetmeliği. İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
8 Ara sınav Ara sınava hazırlık Düz anlatım, tartışma
9 Madencilik Faaliyetleri İzin Yönetmeliği İlgili kaynakların okunması Yazılı sınav
10 Maden hakkı, ruhsatlar, maden sahası kapatma, ocakların açılması ve işletilmesi, İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
11 2872 nolu Çevre Kanunu, Çevresel Etki Değerlendirilmesi (ÇED) Yönetmeliği İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
12 Yeterlik Belgesi, ÇED raporu genel formatı İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
13 2 Eylül 1999 tarihli İmar Yönetmelik değişiklikleri, Yapı ruhsat işlerinde jeolojik rapor, jeolojik etüd ve zemin etüd raporlarının hazırlanma zorunluluğu İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
14 Jeolojik ve zemin etüdlerine ilişkin yönetmelik, Yapı denetimi uygulama yönetmeliği. İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
15 5686 sayılı Jeotermal ve doğal sular kanunu ve yönetmeliği İlgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  2872 nolu Çevre Kanunu
 167 nolu Yeraltı suları kanunu
 5686 nolu Jeotermal Kaynaklar ve Doğal Sular kanunu
 3621 Nolu Kıyı Kanunu
 3213 nolu Maden Kanunu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 0
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 3
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 4
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 2
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 3
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 3
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 3
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 1
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 3
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2