|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Jeolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
J 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye Jeolojisinin özelliklerini öğrenir. Metamorfik masifleri öğrenir. Paleozoyik, Mesozoyik, Senozoyik oluşuklar ve dağılımlarını öğrenir. Plütonik ve volkanik kayaçları öğrenir. Türkiye´nin paleocoğrafik ve paleotektonik evrimini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye Jeolojisinin özelliğini ve yeryüzündeki durumunu, Anadolu kara parçasının coğrafik ve jeolojik konumunu ve bu kara parçasının oluşumu esnasında meydana gelen yeraltı ve yerüstü zenginliklerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Metamorfik masifleri, Türkiye´de Paleozoyik, Mesozoyik, ofiyolit-radyolaritli Mesozoyik ve Senozoyik birimlerin litolojik özelliklerinin incelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye Jeolojisinin özelliği ve yeryüzündeki durumu. |
okuma |
Düz anlatım |
|
2 |
Metamorfik Masifler, genel özellikleri |
okuma |
Düz anlatım |
|
3 |
Niğde, Bitlis, Elekdağı-Saraycıkdağı, Daday-Devrakani masifleri |
okuma |
Düz anlatım |
|
4 |
Paleozoyik Oluşuklar; genel özellikleri |
okuma |
Düz anlatım |
|
5 |
İstanbul-Kocaeli yarımadasında Paleozoyik, Çamdağ (Sakarya) Paleozoyiği, Zonguldak-Bartın-Amasra bölgesinde Paleozoyik, Karadere Paleozoyiği, Seydişehir (Çaltepe) ve Hadım yöresinde Alt paleozoyik. |
okuma |
Düz anlatım |
|
6 |
Doğu Toroslarda Tufanbeyli-Sarız bölgesinde Paleozoyik, Silifke-Anamur arasında Paleozoyik, Amanos dağlarında Paleozoyik, Derik çevresinde Altpaleozoyik, Hazro antiklinalinde Paleozoyik, Hakkari-Çukurca kesitinde Paleozoyik |
okuma |
Düz anlatım |
|
7 |
Mesozoyik oluşuklar; genel özellikleri |
okuma |
Düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kocaeli yarımadasında Mesozoyik, Ereğli-Zonguldak bölgesinde Mesozoyik |
okuma |
Düz anlatım |
|
10 |
Ayancık-Sinop bölgesinde Mesozoyik, Doğu Karadeniz kıyı dağlarında Mesozoyik, Biga yarımadasında Mesozoyik, Karaburun yarımadasında Mesozoyik. |
okuma |
Düz anlatım |
|
11 |
Ofiyolitli-Radyolaritli Mesozoyik oluşuklar; genel özellikleri |
okuma |
Düz anlatım |
|
12 |
Senozoyik Oluşuklar; Genel durum ve dağılımı, Trakya havzası. |
okuma |
Düz anlatım |
|
13 |
Kırşehir yöresinde Tersiyer, Yerköy-Yozgat bölgesinde Tersiyer, Çankırı-Çorum havzasının Sungurlu yöresinde Tersiyer, Ulukışla bölgesinde Tersiyer |
okuma |
Düz anlatım |
|
14 |
Türkiye’nin Paleotektonik-Paleocoğrafik evrimi. |
okuma |
Düz anlatım |
|
15 |
Türkiye’nin Başlıca Doğal Kaynaklarının Jeolojik Durumları. |
okuma |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlhan, E., 1976. Türkiye Jeolojisi. Mühendislik Fakültesi Ankara.
Egeran, N., ve İlhan, E., 1948. Türkiye Jeolojisi Ankara.
Ketin, İ., 1983. Türkiye Jeolojisine genel bir bakış. İ.T.Ü. Maden Fakültesi Gümüşsuyu/ İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
2 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
2 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
2 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
2 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
3 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
2 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
2 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
2 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
2 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
3 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
3 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
2 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|