Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Jeolojisi

Dersin Kodu : J 402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye Jeolojisinin özelliklerini öğrenir.
Metamorfik masifleri öğrenir.
Paleozoyik, Mesozoyik, Senozoyik oluşuklar ve dağılımlarını öğrenir.
Plütonik ve volkanik kayaçları öğrenir.
Türkiye´nin paleocoğrafik ve paleotektonik evrimini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkiye Jeolojisinin özelliğini ve yeryüzündeki durumunu, Anadolu kara parçasının coğrafik ve jeolojik konumunu ve bu kara parçasının oluşumu esnasında meydana gelen yeraltı ve yerüstü zenginliklerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Metamorfik masifleri, Türkiye´de Paleozoyik, Mesozoyik, ofiyolit-radyolaritli Mesozoyik ve Senozoyik birimlerin litolojik özelliklerinin incelenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkiye Jeolojisinin özelliği ve yeryüzündeki durumu. okuma Düz anlatım
2 Metamorfik Masifler, genel özellikleri okuma Düz anlatım
3 Niğde, Bitlis, Elekdağı-Saraycıkdağı, Daday-Devrakani masifleri okuma Düz anlatım
4 Paleozoyik Oluşuklar; genel özellikleri okuma Düz anlatım
5 İstanbul-Kocaeli yarımadasında Paleozoyik, Çamdağ (Sakarya) Paleozoyiği, Zonguldak-Bartın-Amasra bölgesinde Paleozoyik, Karadere Paleozoyiği, Seydişehir (Çaltepe) ve Hadım yöresinde Alt paleozoyik. okuma Düz anlatım
6 Doğu Toroslarda Tufanbeyli-Sarız bölgesinde Paleozoyik, Silifke-Anamur arasında Paleozoyik, Amanos dağlarında Paleozoyik, Derik çevresinde Altpaleozoyik, Hazro antiklinalinde Paleozoyik, Hakkari-Çukurca kesitinde Paleozoyik okuma Düz anlatım
7 Mesozoyik oluşuklar; genel özellikleri okuma Düz anlatım
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Kocaeli yarımadasında Mesozoyik, Ereğli-Zonguldak bölgesinde Mesozoyik okuma Düz anlatım
10 Ayancık-Sinop bölgesinde Mesozoyik, Doğu Karadeniz kıyı dağlarında Mesozoyik, Biga yarımadasında Mesozoyik, Karaburun yarımadasında Mesozoyik. okuma Düz anlatım
11 Ofiyolitli-Radyolaritli Mesozoyik oluşuklar; genel özellikleri okuma Düz anlatım
12 Senozoyik Oluşuklar; Genel durum ve dağılımı, Trakya havzası. okuma Düz anlatım
13 Kırşehir yöresinde Tersiyer, Yerköy-Yozgat bölgesinde Tersiyer, Çankırı-Çorum havzasının Sungurlu yöresinde Tersiyer, Ulukışla bölgesinde Tersiyer okuma Düz anlatım
14 Türkiye’nin Paleotektonik-Paleocoğrafik evrimi. okuma Düz anlatım
15 Türkiye’nin Başlıca Doğal Kaynaklarının Jeolojik Durumları. okuma Düz anlatım
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlhan, E., 1976. Türkiye Jeolojisi. Mühendislik Fakültesi Ankara.
 Egeran, N., ve İlhan, E., 1948. Türkiye Jeolojisi Ankara.
 Ketin, İ., 1983. Türkiye Jeolojisine genel bir bakış. İ.T.Ü. Maden Fakültesi Gümüşsuyu/ İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 2
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 2
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 2
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 2
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 2
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 2
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 2
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 2
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 3
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 3
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 2
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 2
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2