Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarı mesleki ve günlük yaşamında etkili bir şekilde kullanır. Bilgisayarda yüklü bulunan işletim sisteminin özelliklerini kullanarak problemlerini çözer. Microsoft Word programını günlük ve mesleki işlerini yürütmek için etkin bir şekilde kullanır. Microsoft PowerPoint programını günlük ve mesleki işlerini yürütmek için etkin bir şekilde kullanır. Microsoft Excel programını günlük ve mesleki işlerini yürütmek için etkin bir şekilde kullanır. İnternet ve arama motorlarını kullanarak araştırma yapabilir, eposta gönderip alabilir. İnternet ve bilişim güvenliğinin öneminin farkında olarak bilgisayarını etkin bir şekilde kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin temel bilgi ve iletişim teknolojilerinin tanıyarak günlük ve mesleki yaşamında etkin bir şekilde kullanabilmesi. Teknolojik materyal ya da donanımları yaşam boyu öğrenme sürecinde etkili bir şekilde kullanabilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayarın temel bileşenleri (donanım ve yazılım) ve özellikleri. İşletim sisteminin görevi ve özellikleri. Güvenli internet ve bilgisayar kullanımı (bilgisayar virüsleri-antivirüs yazılımları). Elektronik sunum, kelime işlemci ve elektronik tablolama yazılımlarının özellikleri. Bilgisayar destekli öğretimin ve öğrenmenin temelleri. Bilgisayar ve teknolojiyi etkili öğretim için kullanma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı, önemi ve akışı hakkında bilgilendirme |
Yok |
Sunuş ve tartışma |
|
2 |
Bilgisayarın temel bileşenlerinden donamın birimlerinin incelenmesi. |
Öğrenciler sınıfa donanım resimleri getirir. |
Sunuş ve tartışma |
|
3 |
Bilgisayarın temel bileşenlerinden yazılım (işletim sistemleri) incelenmesi, Windows 7 işletim sistemi ve özellikleri |
Yok |
Sunuş ve laboratuvar uygulaması. |
|
4 |
İnternet kullanımı, internette arama, arama motorlarını yönetme ve etkili bir şekilde kullanma |
İnternet üzerinde arama yapmak için öğrenciler özel bir problem durumu belirler. |
Sunuş ve laboratuvar uygulaması. |
|
5 |
Microsoft Word kelime işlemci programı ve özelliklerinin incelenmesi. |
Yok |
Sunuş ve laboratuvar uygulaması. |
|
6 |
Microsoft Word kelime işlemci programı ve özelliklerinin incelenmesi ve örnek laboratuvar uygulaması. |
Öğrenciler karmaşık yapıda örnek bir word dokümanı getirir. |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
7 |
Microsoft PowerPoint programı ve özelliklerinin incelenmesi ve örnek laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
8 |
Ara sınav |
Yok |
Test ya da laboratuvar uygulaması |
|
9 |
Microsoft PowerPoint programı ve özelliklerinin incelenmesi ve örnek laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması |
|
10 |
Microsoft Excel programı, editör özelliklerinin incelenmesi ve laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
11 |
Microsoft Excel programı ve interaktif tablo oluşturmak için fonksiyon kullanımı ve laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
12 |
Microsoft Excel programı ve interaktif tablo oluşturmak için fonksiyon kullanımı ve laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
13 |
Bilgisayar destekli eğitim uygulamaları ve farklı yöntemlerin incelenmesi. |
Öğrenciler sınıfa konuyla ilgili bir bilimsel makale getirir. |
Örnek olay ve tartışma. |
|
14 |
Bilgisayar ve bilişim güvenliği, temel kavramlar ve kullanıcı özellikleri. |
Bilişim güvenliği ile ilgili bir gazete haberi. |
Örnek olay. |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Yok |
Test ya da laboratuvar uygulaması. |
|
16/17 |
Final |
Yok |
Test ya da laboratuvar uygulaması. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
2 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
2 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
2 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
2 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
0 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
0 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
0 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|