Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Aşık Edebiyatı

Dersin Kodu : TE 306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERMAN ARTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Âşık edebiyatında biçim ve tür hakkında bilgi verebilir.
Âşık edebiyatı nazım biçimleri hakkında bilgi verebilir.
Âşık edebiyatında heceli şekiller hakkında bilgiler verebilir.
Âşık edebiyatında aruzlu şekiller hakkında bilgiler verebilir.
Âşık edebiyatında üslup hakkında genel bilgiler verebilir.
Âşık edebiyatında içerik hakkında genel bilgiler verebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının; gelenek, edebiyat tarihi, ürünler ve bu ürünlerin tahlil edilmesi boyutlarında tanıtılması ve öğretilmesi

Dersin İçeriği : Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı, Âşık edebiyatının hazırlayan etmenler, Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı çalışmaları, Anadolu´da âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının oluşumu ve gelişimi, Âşıklık geleneğinin kökeni ve oluşumuyla ilgili görüşler, Âşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar, Âşıkların yetiştikleri sosyal çevreler, Âşık edebiyatına bakışlar, Âşıklık geleneğinde âşıkların yetişmeleri, Kültür ortamları, Âşık Fasılları, Âşıklık geleneğinden örnek metin incelemeleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Âşık edebiyatında nazım biçimleri. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
2 Âşık edebiyatında heceli şekiller. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
3 Âşık edebiyatında aruzlu şekiller. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
4 Âşık edebiyatında ortak anlatım özellikleri. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
5 Âşık edebiyatında anlatım şekilleri. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
6 Âşık edebiyatında anlatım kalıpları. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
7 Âşık edebiyatında anlam ve söz sanatlarıyla anlatım. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav.
9 Âşık edebiyatında işlenen başlıca konu ve temalar. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
10 Günümüzde âşıklık geleneği. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
11 XVI. ve XVII. yüzyıl âşık edebiyaı. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
12 XVIII. ve XIX. yüzyıl âşık edebiyatı. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
13 XX. yüzyıl âşık edebiyatı. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
14 Genel tekrar. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2005 Düz anlatım ve tartışma
15 Genel tekrar.
16/17 Yarıyıl sonu sınavları.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
Diğer Kaynaklar  Dilaver Düzgün, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2005


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 4
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 5
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 5
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 4
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 5
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 4
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 4
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 5
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 5
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 5
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 4
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3