|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Dansları I |
|
Dersin Kodu |
: |
SGS207 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk Halk danslarının oluşum, oynanış nedenlerini kavrar
Türk halk danslarının yaygınlığını, Türk toplumu içinde ona verilen önemini öğrenir.
Farklı yöresel halk danslarını kendi sosyal ortamında oynar.
Farklı hareketlerin performansı sonucunda koordinasyon ve motorsal becerisini arttırır.
Farklı yöre danslarının performansıyla ezgi ve ritim duygusunu geliştirir
Kişilerarası iletişim becerileri gelişir
Ekip çalışması bilinci oluşur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk halk danslarının geniş oyun dağarından seçilmiş çeşitli danslar aracılığıyla Türk ritim, müzik, giysi ve oyun kültürünü öğretmek, öğrendikleri Türk halk danslarını oynama ve öğretme bilgi ve becerisi kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk halk danslarının geniş oyun dağarından seçilmiş çeşitli danslar aracılığıyla Türk ritim, müzik, giysi ve oyun kültürünü öğretimi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Drama dersdliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Halay, Bar, Horon, Zeybek ve Karşılamalardan seçilmiş temel hareketler
|
Yok |
Düz anlatım, Gösterim Yapma |
|
2 |
Halay, Bar, Horon, Zeybek ve Karşılamalardan seçilmiş temel hareketler
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
3 |
Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Halebi, Adana Üçayağı ve Delilo
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
4 |
Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Halebi, Adana Üçayağı, Delilo ve Demirci
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
5 |
Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Halebi, Adana Üçayağı, Delilo, Demirci ve Dikhalay,
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
6 |
Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Halebi, Adana Üçayağı, Delilo, Demirci ve Dikhalay,
Seymen performansların |
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
7 |
ARA SINAV
|
Önceki performansların tekrarı |
Uygulama |
|
8 |
Karşılama performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Arabaya Taş Koydum
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
9 |
Trakya Karşılama performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Kız Karşılaması
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
10 |
Horon performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Atabarı
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
11 |
Horon performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Atabarı ve Horon kurma
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
12 |
Ege yöresi Zeybek danslarından Harmandalı’nın ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
13 |
Ege yöresi Zeybek danslarından Harmandalı’nın ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
14 |
Ege yöresi Zeybek danslarından Harmandalı’nın ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri
|
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
15 |
Genel tekrar |
Önceki performansların tekrarı |
Düz anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Final |
Genel performans tekrarı |
uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SÜMBÜL, Muzaffer: Adana Halk Oyunlarınımn Sistematik Analizi.Yayınlanmamış 1995 Yüksek Lisans Tezi. Danışman:Prof.Dr.Nevzat Gözaydın, A.ü.Sos. Bil.Ens. Ankara
DEMİRSİPAHİ, Cemil Türk Halk Oyunları "İş Bankası Kültür Yayınları, Folklor Dizisi: 2"Ankara 1975.
GÖZAYDIN, Nevzat Folklor Dünyasından. Birinci Baskı,Yargı Yayınları,Ankara1990 .
OĞUZ, Burhan Türkiye Halkının Kültür Kökenleri. 2.Cilt. 19, İstanbul Matbaası, 1980 İstanbul.
ÖRNEK, Sedat Veyis Türk Halk Bilimi, Türkiye İş Bankası Yayınları.1976
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
4 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
5 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
3 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
5 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
4 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
4 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
5 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|