|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Turizmi |
|
Dersin Kodu |
: |
SBS212 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünyada turizm sektöründe meydana gelen gelişmeleri bilirler Turizm sektörünün dünya ülkeleri ve bölgelerindeki paylarını ve büyüme hızlarını bilirler Türkiye’nin dünya turizmi içerisindeki önemini ve yerini kavrarlar
Turistik gelişmeleri istatistiksel verilerle yorumlama bilgi ve becerisini kazanırlar Türkiye nin uluslararası turizm piyasasındaki yerini belirler Dünyada önemli ekonomik gruplara göre uluslararası turizm hareketlerini tanımlayabilme Türkiye´de turizmin sorunlarına çözüm önerilerinde bulunur Türkiye´nin turistik zenginliklerinin önemini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Turistik göstergelerin ne anlama geldiğini anlamalarını ve yorum yeteneklerini geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turizm, turist, turistik, turizm türleri, turizm coğrafyası, turizmin önemi, turizmin etkileri, turizmde yaşanan sorunlar, turistik değerler ve kültür |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sosyal Bilgiler Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Turizm, Turistik ve Turist kavramları |
Kaynak kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
Düz anlatım, soru – cevap, tartışma |
|
2 |
Ülkemiz açısından turizmin önemi |
Yok |
Düz anlatım, soru – cevap, tartışma |
|
3 |
Uluslararası Turizm Talebi ve Talebi Etkileyen Faktörler |
Turizmle ilgili bilimsel makale belirleyip özetleme |
Soru – cevap, tartışma |
|
4 |
Dünya Turizminde Yeni Trendler |
Turizmle ilgili bilimsel makale belirleyip özetleme |
Soru – cevap, tartışma |
|
5 |
Turizm ve ekonomi |
Ekonomik göstergelerde turizm gelirlerinin oranının yıllara göre dağılımı (kültür ve turizm bakanlığı sitesi) |
Soru – cevap, tartışma |
|
6 |
Turizmin etkileri |
Turistik bir bölgedeki insanlarla ekonomik getirisi üzerine görüşme yapmak |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
7 |
Turizm ve çevre |
Turizm bölgelerindeki çevreye etkisini araştırmak |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
8 |
Arasınav |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Turizm sektörünün analizi |
Turizm şirketiyle görüşerek yurt içi ve yurt dışı geziye katılanların analiz edilmesi |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
10 |
Türkiye’de Coğrafi bölgelerin turizm potansiyeli |
kultur.gov.tr adresinden kültürel varlıklarımızı oranlamak |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
11 |
Türkiye’nin turistik değerleri (doğal) |
Doğal turistik değerleri tablo haline getirmek |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
12 |
Türkiye’nin turistik değerleri (tarihi) |
Tarihi turistik değerleri tablo haline getirmek |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
13 |
Türkiye’nin turistik değerleri (kültürel) |
Kültürel turistik değerleri tablo haline getirmek |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
14 |
Türkiye’nin turistik değerleri (dini) |
Dini turistik değerleri tablo haline getirmek |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
15 |
Turizmin problemleri |
Her bir öğrencinin kendini turist olarak görüp Türkiye’de karşılaşabileceği sorunları raporlaştırma |
Soru – cevap, tartışma, grup çalışması |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavları |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kozak, N.(2010). Genel Turizm. Detay Yay. Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dünya Turizm Örgütü Yayın ve Raporları.
www.kultur.gov.tr
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
2 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
1 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
3 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
4 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
4 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
4 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
5 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
0 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|