Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Evrenin Oluşumu Ve Evrimi

Dersin Kodu : SBS210

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : bilgi ve ebilimin doğasının tanımlanması, evrmin anlaşılması ve evrenin oluşum sürecinin açıklanması ile bilgi edinmek
evrenin oluşumu hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimsel düşüncenin gelişimi, evrim, bilimin doğası ve evrenin oluşumu hakkında değerlendirme yapabilecek düzeyde bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Evrenin oluşumu, büyük patlama, kimyasal evrim, biyolojik evrim, fiziksel evrim, evrim kuarmları ve görüşler, mikro evrim

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Evrimin Tanımı: Evrim kavramının gelişimi ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
2 Evren gezegenler ve güneş sisteminin tanıtımı buyuk patlama ve evrenin oluşumuna giris. ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
3 Dünyamız ve gezenlerin oluşumu ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
4 kimyasal evrim ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
5 fiziksel evrim ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
6 Kalıtsal çeşitliliğin kökeni ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
7 varyasyon ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
8 ara sınav
9 mutasyon ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
10 doğal seleksiyon ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışmaDüz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
11 Türlerin oluşumu ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
12 Türlerin oluşumu ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
13 insanın evrimi ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
14 insanın evrimi ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
15 tekrar ders notları Düz anlatım, konu ile ilğili belgesel ve videolar, soru cevap tartışma
16/17 sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Futuyma 2008. Evrim. Palme yayıncılık Deimrsoy. A. 1984 Kalıtım ve Evrim, Ankara: Meteksan Yayınları Freeman, S.&Herron, J.C (2002) Evrimsel analiz, Çev. ed. Çıplak, B. vd. Palme Yay., Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 0
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 1
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 0
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 1
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 0
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 1
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 4
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 3
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 2
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 0
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 2
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 5
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 3
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 1
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 0
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 3
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3