Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Beden Eğitimi Ve Oyun Öğretimi |
|
Dersin Kodu |
: |
O 216 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ANA MARİA OLARU GÜNSEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Beden eğitimi ve spor kavramları anlamak. Temel motor becerileri uygulamak. Temel motor becerileri uygulatmak. Motor özellikleri uygulamak. Motor özellikleri uygulatmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Beden eğitimi ve spor kavramları anlayabilme. Temel motor becerileri ve motor özellikleri uygulayabilme ve uygulatabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
BEDEN EĞİTİMİ TANIMI
-SPORUN TANIMI
-BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ARASINDAKİ FARKLILIKLAR
-ATATÜRK’ÜN SPOR İLE İLGİLİ SÖZLERİ-BEDEN EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI
-BEDEN EĞİTİMİNİN TEMEL FAYDALARI
-BEDEN EĞİTİMİNİN
FONKSİYONLARI
-FİZİK EGZERSİZ KAVRAMI
-MOTORİK BİLGİLER
-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ KIYAFETİ
-YÜRÜYÜŞ
-KOŞU
-ATMA-TUTMA
-SÜRÜNME
-TIRMANMA -BEDEN EĞİTİMİNİN FİZİKSEL GELİŞİMDEKİ ROLÜ
-BEDEN EĞİTİMİNİN
PSİKOMOTOR GELİŞİMDEKİ ROLÜ
-BEDEN EĞİTİMİNİN ZİHİNSEL
GELİŞİMDEKİ ROLÜ
-BEDEN EĞİTİMİNİN DUYGUSAL VE TOPLUMSAL GELİŞİMDEKİ
ROLÜ-İSKELET- KAS SİSTEMİ
-EKLEMLERİN HAREKET ŞEKİLLERİ
-YAŞ GRUPLARINA GÖRE BEDEN
EĞİTİMİ PROGRAMLARININ
İÇERİĞİ
-BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE İLK YARDIM |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Drama dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
T: BEDEN EĞİTİMİ TANIMI. SPORUN TANIMI. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ARASINDAKİ FARKLILIKLAR. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNİN YAPILACAK ALANLARIN TANINMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
2 |
T: ATATÜRK´ÜN SPOR İLE İLGİLİ SÖZLERİ. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE UYGULANACAK ARAÇ GEREÇLERİ TANINMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
3 |
T: BEDEN EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI, TEMEL FAYDALARI, FONKSİYONLARI. U: DÜZEN ALIŞTIRMALARI, TEMEL MOTORİK BECERİLERİN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Temel motor becerilerin uygulanması. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
4 |
T: TEMEL MOTOR BECERİLER. U: TEMEL MOTOR BECERİLERİN UYGULAMASI |
Kaynakların incelenmesi. Temel motor becerilerin uygulanması. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
5 |
T: TEMEL MOTOR BECERİLER. U: TEMEL MOTOR BECERİLERİN UYGULAMASI |
Kaynakların incelenmesi. Temel motor becerilerin uygulanması. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
6 |
T: FİZİK EGZERSİZ KAVRAMI. U: VÜCUT KISIMLARINA GÖRE SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLERİN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
7 |
ARA SINAV |
sınava hazırlık |
test |
|
8 |
T: YAŞ GRUPLARINA GÖRE BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İÇERİĞİ. U: OKULÖNCESİ UYGULAMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
9 |
T: YAŞ GRUPLARINA GÖRE BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İÇERİĞİ. U: OKULÖNCESİ UYGULAMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
10 |
T: BEDEN EĞİTİMİN FİZİKSEL, PSİKOMOTOR, ZİHİNSEL, DUYGUSAL VE TOPLUMSAL GELİŞİMDEKİ ROLÜ. U: YAŞ GRUPLARINA UYGUN OLARAK SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLER |
Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
11 |
T: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER. U: ÇEŞİTLİ ARAÇ VE GEREKÇELERLE BEDEN EĞİTİMİ UYGULAMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
12 |
T: İSKELET-EKLEM-KAS SİSTEMİ. U: KENDİ VÜCUDU TANIMA VE ÖLÇÜLERİNİ ALABİLME |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
13 |
T: BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE İLK YARDIM. U: İLK YARDIM KONULARIN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
14 |
T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
15 |
T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI |
Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. |
Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem. |
|
16/17 |
FİNAL |
sınava hazırlık |
test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
1 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
1 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
4 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
4 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
1 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
2 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
4 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
1 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|