Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Beden Eğitimi Ve Oyun Öğretimi

Dersin Kodu : O 216

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ANA MARİA OLARU GÜNSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Beden eğitimi ve spor kavramları anlamak.
Temel motor becerileri uygulamak.
Temel motor becerileri uygulatmak.
Motor özellikleri uygulamak.
Motor özellikleri uygulatmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Beden eğitimi ve spor kavramları anlayabilme. Temel motor becerileri ve motor özellikleri uygulayabilme ve uygulatabilme.

Dersin İçeriği : BEDEN EĞİTİMİ TANIMI -SPORUN TANIMI -BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ARASINDAKİ FARKLILIKLAR -ATATÜRK’ÜN SPOR İLE İLGİLİ SÖZLERİ-BEDEN EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI -BEDEN EĞİTİMİNİN TEMEL FAYDALARI -BEDEN EĞİTİMİNİN FONKSİYONLARI -FİZİK EGZERSİZ KAVRAMI -MOTORİK BİLGİLER -ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ KIYAFETİ -YÜRÜYÜŞ -KOŞU -ATMA-TUTMA -SÜRÜNME -TIRMANMA -BEDEN EĞİTİMİNİN FİZİKSEL GELİŞİMDEKİ ROLÜ -BEDEN EĞİTİMİNİN PSİKOMOTOR GELİŞİMDEKİ ROLÜ -BEDEN EĞİTİMİNİN ZİHİNSEL GELİŞİMDEKİ ROLÜ -BEDEN EĞİTİMİNİN DUYGUSAL VE TOPLUMSAL GELİŞİMDEKİ ROLÜ-İSKELET- KAS SİSTEMİ -EKLEMLERİN HAREKET ŞEKİLLERİ -YAŞ GRUPLARINA GÖRE BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İÇERİĞİ -BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE İLK YARDIM

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Drama dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 T: BEDEN EĞİTİMİ TANIMI. SPORUN TANIMI. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ARASINDAKİ FARKLILIKLAR. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNİN YAPILACAK ALANLARIN TANINMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
2 T: ATATÜRK´ÜN SPOR İLE İLGİLİ SÖZLERİ. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE UYGULANACAK ARAÇ GEREÇLERİ TANINMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
3 T: BEDEN EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI, TEMEL FAYDALARI, FONKSİYONLARI. U: DÜZEN ALIŞTIRMALARI, TEMEL MOTORİK BECERİLERİN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Temel motor becerilerin uygulanması. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
4 T: TEMEL MOTOR BECERİLER. U: TEMEL MOTOR BECERİLERİN UYGULAMASI Kaynakların incelenmesi. Temel motor becerilerin uygulanması. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
5 T: TEMEL MOTOR BECERİLER. U: TEMEL MOTOR BECERİLERİN UYGULAMASI Kaynakların incelenmesi. Temel motor becerilerin uygulanması. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
6 T: FİZİK EGZERSİZ KAVRAMI. U: VÜCUT KISIMLARINA GÖRE SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLERİN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
7 ARA SINAV sınava hazırlık test
8 T: YAŞ GRUPLARINA GÖRE BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İÇERİĞİ. U: OKULÖNCESİ UYGULAMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
9 T: YAŞ GRUPLARINA GÖRE BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İÇERİĞİ. U: OKULÖNCESİ UYGULAMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
10 T: BEDEN EĞİTİMİN FİZİKSEL, PSİKOMOTOR, ZİHİNSEL, DUYGUSAL VE TOPLUMSAL GELİŞİMDEKİ ROLÜ. U: YAŞ GRUPLARINA UYGUN OLARAK SERBEST CİMNASTİK EGZERSİZLER Kaynakların incelenmesi. Cimnastik egzersizleri Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
11 T: BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER. U: ÇEŞİTLİ ARAÇ VE GEREKÇELERLE BEDEN EĞİTİMİ UYGULAMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
12 T: İSKELET-EKLEM-KAS SİSTEMİ. U: KENDİ VÜCUDU TANIMA VE ÖLÇÜLERİNİ ALABİLME Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
13 T: BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE İLK YARDIM. U: İLK YARDIM KONULARIN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
14 T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
15 T: EĞİTSEL OYUNLAR. U: EĞİTSEL OYUNLARIN UYGULANMASI Kaynakların incelenmesi. Oyun oynatabilme. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem.
16/17 FİNAL sınava hazırlık test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ana Maria Günsel - "Okulöncesinde beden eğitimi ve uygulamaları", Ankara, 2005; Ana Maria Günsel - "İlköğretimde beden eğitimi ve uygulamaları", Ankara, 2005; Hikmet Aracı - "Okullarda beden eğitimi" 1998, Ankara; Ahmet Güneş - "Okullarda beden eğitimi ve oyun", 2001, Ankara; Hatice-Hüseyin Çamlıyer - "Çocuk hareket eğitimi ve oyun", 1999, İzmir; Arndt Loscher - "Küçük oyunlar", 1998, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 1
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 1
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 4
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 4
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 4
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 1
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 1
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3