|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yağlıboya Ve Akrilik Boya Resim Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
SSÇ430 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. KAZIM ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yağlıboya boyanın olanak ve sınırlılıklarını tanır. Akrilik boyanın olanak ve sınırlılıklarını tanır. İlgili tekniklerin kullanım yöntemlerini kavrar. Kullanılan tekniklerin farklılıklarını ve sanatsal etkilerini anlar. Sanatsal bilgi, teknik beceri ve estetik deneyim kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yağlıboya ve Akrilik boya tekniklerinin tanıtımı. Kullanım biçimi ve olanakları, artistik etkileri.
Konuya ilişkin pratikler yaptırılarak estetik değerlerin kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yağlıboya ve akrilik boyanın özellikleri, kullanım biçimleri, görsel etkileri.
İlgili tekniklere yönelik materyallerin hazırlanması,
Kullanım biçimleri ve temaların belirlenmesi
Tamamlanan çalışmaların paspartulanması, çerçevelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sanat eğitimi dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat ve estetik kavramları üzerinde bilgilendirme ve tartışma. |
İlgili kaynakların taranması |
Anlatım ve soru/cevap/tartışma |
|
2 |
Akrilik boyanın olanak ve sınırlılıklarını tanımak.
Akrilik boyanın olanak ve sınırlılıklarını tanımak. |
İlgili sergi katalogların incelenmesi. |
Anlatım ve soru/cevap/tartışma |
|
3 |
İşlenebilecek konular (temalar) hakkında sunum ve bilgilendirmeler. |
Temalara yönelik görsellerin hazırlanması. |
İnceleme ve araştırma |
|
4 |
Etkinlikler için kullanılacak araç-gereçlerin tanıtılması |
Araç-gereçler hakkında bilgi edinme |
İnceleme ve araştırma |
|
5 |
Tercih edilen boya tekniklerine yönelik temaların hazırlanması. |
Temalar üzerinde kritik yapılması. |
Araştırma İnceleme ve kritik yapma |
|
6 |
Atölye uygulamalarına geçişin tamamlanması. |
Tasarımların çizilmesi, tuvale aktarılması. |
Atölye etkinliği |
|
7 |
Atölye uygulamalarına geçiş. |
Tasarımların çizilmesi ve tuvale aktarılma işlemlerinin tamamlanması. |
Atölye etkinliği |
|
8 |
Visa / midterm exam |
|
|
|
9 |
Atölye uygulamalarına başlangıç (1.çalışma) |
İlgili araç-gereçlerin hazırlanması. |
Atölye etkinliği |
|
10 |
Atölye uygulamaları (1. çalışma) |
İlgili araç-gereçlerin hazırlanması. |
Atölye etkinliği |
|
11 |
Atölye uygulamaları (1.çalışma) |
İlgili araç-gereçlerin hazırlanması. |
Atölye etkinliği |
|
12 |
Atölye uygulamaları (2.çalışma) |
İlgili araç-gereçlerin hazırlanması. |
Atölye etkinliği |
|
13 |
Atölye uygulamaları (2.çalışma) |
İlgili araç-gereçlerin hazırlanması. |
Atölye etkinliği |
|
14 |
Atölye uygulamaları (2.çalışma) |
İlgili araç-gereçlerin hazırlanması. |
Atölye etkinliği |
|
15 |
Atölye uygulamaları (2.çalışma) |
İlgili araç-gereçlerin hazırlanması. |
Atölye etkinliği |
|
16/17 |
Final / Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Parramon, J. M (1990). Painting Seascapes in oil. Watson -Guptill Publications, New York.
Artut, Kazım (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık.
Monahan, P., Seligman, P., Clouse, W. (1996). Art School. A complete Painters Course. Thunder Bay Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
3 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
3 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
3 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
3 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
4 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
2 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
2 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
6 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|