|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Felsefe ve Edebiyat I |
|
Dersin Kodu |
: |
FEL 727 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek. Edebiyat eserlerinde yer alan felsefi temaları araştırmak. Felsefe açısından edebiyatın değerlendirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefe ve edebiyat ilişkileri konu alınacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel giriş |
yok |
anlatım |
|
2 |
Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
3 |
Edebiyata felsefeyle bakmak |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
Edebiyat ve hermeneutik: edebiyat eserlerini anlama ve yorumlama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
5 |
Varoluşçuluk ve edebiyat |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
6 |
Romanlarda felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
7 |
Romanlarda felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
8 |
Romanlarda felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
9 |
Tiyatroda felsefi tema ve problemler |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
10 |
Öykü ve hikayede felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
11 |
Şiir ve felsefe |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Şiirde felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
13 |
Şiirde felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
14 |
Felsefe öğretiminde edebiyattan yararlanma olanakları |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Eski konuların incelenmesi |
Etkileşimsel tartışma |
|
16/17 |
Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doğan Özlem, (2011). Şiir ve Hermeneutik, Notos Kitap.
Nermi Uygur, (1999), İnsan Açısından Edebiyat, (İlk basım: 1969) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Felsefe ve Edebiyat, Edit: Ali Osman Gündoğan-Mustafa Günay, 2013, baskıda.
Metin Toprak, (2003). Hermeneutik (Yorumbilgisi) ve Hermeneutik, Bulut Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir |
4 |
|
2 |
İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
3 |
|
3 |
İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir. |
3 |
|
4 |
Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir |
4 |
|
5 |
Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir |
4 |
|
6 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar |
5 |
|
7 |
Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir. |
2 |
|
8 |
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir |
3 |
|
9 |
Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir |
3 |
|
10 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır |
1 |
|
11 |
Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir |
1 |
|
12 |
Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. |
1 |
|
13 |
Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır |
4 |
|
14 |
Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir. |
1 |
|
15 |
Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür |
0 |
|
16 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır |
1 |
|
17 |
Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir. |
5 |
|
18 |
Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|