Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefe ve Edebiyat I

Dersin Kodu : FEL 727

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar
Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder
Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek. Edebiyat eserlerinde yer alan felsefi temaları araştırmak. Felsefe açısından edebiyatın değerlendirilmesi

Dersin İçeriği : Felsefe ve edebiyat ilişkileri konu alınacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş yok anlatım
2 Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Edebiyata felsefeyle bakmak Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Edebiyat ve hermeneutik: edebiyat eserlerini anlama ve yorumlama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Varoluşçuluk ve edebiyat Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Romanlarda felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Romanlarda felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
8 Romanlarda felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
9 Tiyatroda felsefi tema ve problemler Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
10 Öykü ve hikayede felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
11 Şiir ve felsefe Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Şiirde felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
13 Şiirde felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Felsefe öğretiminde edebiyattan yararlanma olanakları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
15 Genel değerlendirme Eski konuların incelenmesi Etkileşimsel tartışma
16/17 Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Doğan Özlem, (2011). Şiir ve Hermeneutik, Notos Kitap.
 Nermi Uygur, (1999), İnsan Açısından Edebiyat, (İlk basım: 1969) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
 Felsefe ve Edebiyat, Edit: Ali Osman Gündoğan-Mustafa Günay, 2013, baskıda.
 Metin Toprak, (2003). Hermeneutik (Yorumbilgisi) ve Hermeneutik, Bulut Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir 4
2 İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
3 İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir. 3
4 Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir 4
5 Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir 4
6 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar 5
7 Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir. 2
8 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir 3
9 Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir 3
10 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır 1
11 Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir 1
12 Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. 1
13 Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır 4
14 Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir. 1
15 Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür 0
16 Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır 1
17 Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir. 5
18 Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6