|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme |
Dersle ilgili kaynakların incelenmesi |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme |
Dersle ilgili kaynakların incelenmesi |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları |
Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
4 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları |
Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
5 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları |
Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
6 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması |
Rapor hazırlama |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması |
Rapor hazırlama |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi |
Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
9 |
Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi |
Rapor hazırlama |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
11 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
12 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
13 |
Araştırma probleminin belirlenmesi. |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
14 |
Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
15 |
Araştırmanın giriş bölümünün yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
16 |
Araştırmanın giriş bölümünün yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
17 |
Araştırmanın giriş bölümünün yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
18 |
Araştırmanın ilgili araştırmalar bölümünün yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
19 |
Araştırmanın ilgili araştırmalar bölümünün yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
20 |
Araştırmanın teorik kısmının yazılması |
Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
21 |
Araştırmanın teorik kısmının yazılması |
Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
22 |
Araştırmanın teorik kısmının yazılması |
Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
23 |
Araştırmanın teorik kısmının yazılması |
Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
24 |
Araştırmanın teorik kısmının yazılması |
Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
25 |
Çalışmanın yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
26 |
Çalışmanın yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
27 |
Çalışmanın yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
28 |
Çalışmanın yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
29 |
Çalışmanın yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
30 |
Çalışmanın yazılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
31 |
Çalışmanın sunumu |
Sunumun hazırlanması |
Proje sunumu |
|
32/33/34 |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. |
Değerlendirme raporu hazırlama |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir |
5 |
|
2 |
İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
5 |
|
3 |
İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir. |
4 |
|
4 |
Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir |
5 |
|
5 |
Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir |
5 |
|
6 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar |
5 |
|
7 |
Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir. |
5 |
|
8 |
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir |
5 |
|
9 |
Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir |
5 |
|
10 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır |
4 |
|
11 |
Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir |
4 |
|
12 |
Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. |
5 |
|
13 |
Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır |
5 |
|
14 |
Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir. |
4 |
|
15 |
Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür |
5 |
|
16 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır |
3 |
|
17 |
Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir. |
5 |
|
18 |
Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|