Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi(Z)

Dersin Kodu : FEL1 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ADNAN GÜMÜŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT ASLAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÜSTÜN ÖNGEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.
Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını inceler ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
Bilimsel araştırma sürecini aşamaları ile tanır.
Bir tezin nasıl yazılacağını öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin tez konusu belirlediği alanda bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasına yardım etmek ve belirli bir zaman dilimi içinde çalışmasını bitirerek çalışmasını ikna edici bir biçimde tamamlayabilmesi için gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği : İlgili literatüre ulaşma, tez konusu belirleme, konuyla ilgili kaynaklar ulaşma, konuya uygun araştırma yöntem ve tekniklerini belirleme ve raporlaştırma sürecidir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım, tartışma
2 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım, tartışma
3 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Araştırma ve inceleme,tartışma
4 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Araştırma ve inceleme,tartışma
5 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Araştırma ve inceleme,tartışma
6 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması Rapor hazırlama Anlatım, tartışma
7 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması Rapor hazırlama Anlatım, tartışma
8 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Araştırma ve inceleme,tartışma
9 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi Rapor hazırlama Anlatım, tartışma
10 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
11 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
12 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
13 Araştırma probleminin belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
14 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
15 Araştırmanın giriş bölümünün yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
16 Araştırmanın giriş bölümünün yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
17 Araştırmanın giriş bölümünün yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
18 Araştırmanın ilgili araştırmalar bölümünün yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi Araştırma ve inceleme,tartışma
19 Araştırmanın ilgili araştırmalar bölümünün yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi Araştırma ve inceleme,tartışma
20 Araştırmanın teorik kısmının yazılması Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi Araştırma ve inceleme,tartışma
21 Araştırmanın teorik kısmının yazılması Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi Araştırma ve inceleme,tartışma
22 Araştırmanın teorik kısmının yazılması Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi Araştırma ve inceleme,tartışma
23 Araştırmanın teorik kısmının yazılması Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi Araştırma ve inceleme,tartışma
24 Araştırmanın teorik kısmının yazılması Konuyla ilgili kuramsal kısmın incelenmesi Araştırma ve inceleme,tartışma
25 Çalışmanın yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
26 Çalışmanın yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
27 Çalışmanın yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
28 Çalışmanın yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
29 Çalışmanın yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
30 Çalışmanın yazılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Araştırma ve inceleme,tartışma
31 Çalışmanın sunumu Sunumun hazırlanması Proje sunumu
32/33/34 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Değerlendirme raporu hazırlama Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. (11. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık
 Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir 5
2 İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 5
3 İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir. 4
4 Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir 5
5 Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir 5
6 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar 5
7 Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir. 5
8 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir 5
9 Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir 5
10 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır 4
11 Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir 4
12 Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. 5
13 Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır 5
14 Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir. 4
15 Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür 5
16 Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır 3
17 Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir. 5
18 Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6