Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Karikatür

Dersin Kodu : RSS236

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HALİL OSMAN CANDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Karikatürün tarihini tanımlar.
2. Temel karikatür kavramlarını listeler.
3. Temel uygulama tekniklerini listeler ve tanımlar.
4. Temel teknikleri uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, karikatürün tarihini öğretmek ve uygulama tekniklerini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Bu ders, karikatür´ün ortaya çıkışından günümüze izlediği gelişim sürecini örnekleriyle incelemek, çağdaş yerli ve yabancı sanatçıların ürünlerini inceleyerek karikatürün insan kültürü içindeki yerini kavrama, temel karikatür çizim-boyama tekniklerini inceleyerek uygulama bilgi ve becerisini kavratmayı içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
2 Karikatür tarihine giriş yazılı ve görsel materyaller projeksiyon destekli Anlatım
3 Karikatür tarihi yazılı ve görsel materyaller projeksiyon destekli Anlatım
4 Temel çizim tekniklleri kataloglar projeksiyon destekli Anlatım
5 Temel çizim tekniklleri uygulama Çizim materyalleri uygulama
6 Temel çizim tekniklleri uygulama Çizim materyalleri uygulama
7 Çağdaş sanatçıları inceleme yazılı ve görsel materyaller projeksiyon destekli Anlatım
8 Vize
9 Ülkemiz sanatçılarını inceleme yazılı ve görsel materyaller projeksiyon destekli Anlatım
10 Yerli ve yabancı yayınların incelenmesi yazılı ve görsel materyaller projeksiyon destekli Anlatım
11 Yerli ve yabancı yayınların incelenmesi yazılı ve görsel materyaller projeksiyon destekli Anlatım
12 Çağdaş sanatçıları inceleme yazılı ve görsel materyaller projeksiyon destekli Anlatım
13 Çağdaş sanatçıları inceleme yazılı ve görsel materyaller projeksiyon destekli Anlatım
14 Temel çizim teknikleri uygulama Çizim materyalleri uygulama
15 Temel çizim teknikleri uygulama Çizim materyalleri uygulama
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Balcıoğlu, S. (1998). Cumhuriyet´in 75. Yılında Türk Karikatürü. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul
 Balcıoğlu, S. (1983). Cumhuriyet dönemi Türk karikatürü: (1923-1983). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul
 Rosenberg, H. (1984). Saul Steinberg - Sanatı ve Çizgileri. Yarın Yayınları. Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 1
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 2
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 2
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 4
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 0
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 2
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 2
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 1
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 3 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3