|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotoğraf |
|
Dersin Kodu |
: |
RSS234 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HALİL OSMAN CANDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Fotoğrafın temel kavramlarını bilir.
2. Fotoğraf makinalarının temel özelliklerini bilir. 3. Fotoğrafçılığın tarihi ile ilgili temel bilgi sahibi olur. 4. Fotoğraf çekimiyle ilgili temel uygulama becerisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Digital Fotoğraf alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fotoğrafın tarihçesi, gelişmeler, fotoğraf makinasının teknik özellikleri, kullanımı, çekim ilkeleri bu dersin içeriğini oluşturur. Fotoğraf ´ın temel teknik özelliklerini, güncel uygulamaları inceleyerek öğretmek, kadraj, kompozisyon, pozlama gibi fotoğrafın temel başlıkları hakkında başarılı uygulama yapabilmek için gereken ön bilgi ve beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders aynı zamanda dijital fotoğraf makineleriyle kaydedilmiş fotoğrafların üzerinde ilgili bilgisayar yazılımları yardımıyla gerek görülen düzeltme, düzenleme ve modifikasyon işlemlerinin yapılışı konusunda temel bilgilendirilmeyi de içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği ve işlenişi ile ilgili bilgilerin verilmesi |
|
|
|
2 |
Fotoğrafın ortaya çıkışı ve gelişmeler |
Yazılı ve görsel kaynakların incelenmesi |
Örnek üzerinde anlatım |
|
3 |
Fotoğraf makinesi temel yapısı, parçaları ve özellikileri |
Yazılı ve görsel kaynakların incelenmesi |
Örnek üzerinde anlatım |
|
4 |
Fotoğraf makinesi temel yapısı, parçaları ve özellikileri |
Yazılı ve görsel kaynakların incelenmesi |
Örnek üzerinde anlatım |
|
5 |
Örnek fotoğraf çekimi (içmekan ve dış mekan) |
Fotograf makinesi |
uygulama |
|
6 |
İlgili bilgisayar programlarının incelenmesi ve uygulama |
Bilgisayar ve projeksiyon |
projeksiyon destekli anlatım |
|
7 |
İlgili bilgisayar programlarının incelenmesi ve uygulama |
Bilgisayar ve projeksiyon |
projeksiyon destekli anlatım |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Çağdaş teknolojiler ve örneklerinin incelenmesi |
Bilgisayar ve projeksiyon |
projeksiyon destekli anlatım |
|
10 |
Çağdaş teknolojiler ve örneklerinin incelenmesi |
Bilgisayar ve projeksiyon |
projeksiyon destekli anlatım |
|
11 |
Örnek fotoğraf çekimi ( figüratif ) |
Fotograf makinesi |
uygulama |
|
12 |
Bilgisayar programı ile çalışma |
Bilgisayar |
projeksiyon destekli anlatım |
|
13 |
Bilgisayar programı ile çalışma |
Bilgisayar |
projeksiyon destekli anlatım |
|
14 |
Günümüz fotoğtaf sanatçılarının incelenmesi |
Bilgisayar ve projeksiyon |
projeksiyon destekli anlatım |
|
15 |
Günümüz fotoğtaf sanatçılarının incelenmesi |
Bilgisayar ve projeksiyon |
projeksiyon destekli anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. HEDGECOE John, Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, Remzi Kitabevi Yayınları,
İstanbul, 1990.
3. KILIÇ Levend, Temel Fotoğrafçılık, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2558, Eskişehir
2012.
2. KILIÇ Levent, Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi, Birinci Baskı, Ankara
2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
3 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
2 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
0 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
2 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
1 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
2 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
1 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
1 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
4 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
0 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
3 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
2 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
0 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
2 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
2 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|