|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ölçme Ve Değerlendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin rolünü kavrar ve öneminin farkında olur Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklar Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, Eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme becerisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimde ölçme –değerlendirmenin yeri ve temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
2 |
Eğitimde ölçme –değerlendirmenin yeri ve temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
3 |
Öğretimde ölçme-değerlendirmenin planlanması |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
4 |
Ölçümlerin geçerlik ve güvenirliği |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
5 |
Ölçümlerin geçerlik ve güvenirliği |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
6 |
Ölçme-değerlendirmede geleneksel testler |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
7 |
Ölçme-değerlendirmede geleneksel testler |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ölçme-değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
10 |
Ölçme-değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
11 |
Öğrenme alan ve düzeylerine uygun ölçme araçları hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
12 |
Test geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
13 |
Test geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
14 |
Sınıf içi değerlendirme ve not verme |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
15 |
Sınıf içi değerlendirme ve not verme |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Özçelik, Durmuş Ali (1998). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: OSYM yayınları
Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme: KPSS el kitabı. Ankara: Pegem Akademi
Tekindal S. (Editör). (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
Atılgan, H. (Editör). (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık
Bahar, M.; Nartgün, Z.; Durmuş, S. & Bıçak, B. (2000). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
Erkuş, A. (2006). Sınıf öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme: Kavramlar uygulamalar. Ankara: Ekinoks Yayınları.
Erkan, S. & Gömleksiz, M. (Editörler). (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
0 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
1 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
4 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
3 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
1 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
1 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
2 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
2 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
2 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
3 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
3 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|