Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ölçme Ve Değerlendirme

Dersin Kodu : MB 304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar
Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin rolünü kavrar ve öneminin farkında olur
Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar
Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklar
Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir
Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar
Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, Eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme becerisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitimde ölçme –değerlendirmenin yeri ve temel kavramlar Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt
2 Eğitimde ölçme –değerlendirmenin yeri ve temel kavramlar Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt
3 Öğretimde ölçme-değerlendirmenin planlanması Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt
4 Ölçümlerin geçerlik ve güvenirliği Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt
5 Ölçümlerin geçerlik ve güvenirliği Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt
6 Ölçme-değerlendirmede geleneksel testler Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
7 Ölçme-değerlendirmede geleneksel testler Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Ölçme-değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
10 Ölçme-değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
11 Öğrenme alan ve düzeylerine uygun ölçme araçları hazırlama Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
12 Test geliştirme Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
13 Test geliştirme Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
14 Sınıf içi değerlendirme ve not verme Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
15 Sınıf içi değerlendirme ve not verme Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özçelik, Durmuş Ali (1998). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: OSYM yayınları
 Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme: KPSS el kitabı. Ankara: Pegem Akademi
 Tekindal S. (Editör). (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
 Atılgan, H. (Editör). (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık
 Bahar, M.; Nartgün, Z.; Durmuş, S. & Bıçak, B. (2000). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
 Erkuş, A. (2006). Sınıf öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme: Kavramlar uygulamalar. Ankara: Ekinoks Yayınları.
 Erkan, S. & Gömleksiz, M. (Editörler). (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 0
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 1
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 4
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 0
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 3
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 0
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 1
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 1
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 4
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 2
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 2
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 2
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 3 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3