|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Bitkileri Zararlıları Ve Mücadele |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP358 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KAMİL KARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlıları tanır 2. Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlıların biyolojisini öğrenir 3. Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlıların zarar şekillerini öğrenir 4. Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlıların ana hatlarıyla mücadele yöntemlerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri bitkileri ve yem bitkilerinde zarar yapan hayvansal zararlıları genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ülkemizdeki serin iklim ve sıcak iklim tahılları, baklagil ve yem bitkileri, endüstri bitkileri üretimi yapılan alanlardaki zararlıların tanımı, zarar şekilleri, genel davranışları, biyolojileri ve bu zararlılara karşı kullanılan kültürel önlemler, mekaniksel savaşım, biyoteknik savaşım, kimyasal savaşım, biyolojik savaşım ve tümsavaş yöntemlerini genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
2 |
Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı nematod, akar, Orthoptera, Thysanoptera, Hemiptera takımlarına dahil türlerin tanısı |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
3 |
Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı Hemiptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
4 |
Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı Coleoptera, Diptera, Lepidoptera, Hyymenoptera takımlarına dahil türlerin tanınması |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
5 |
Ülkemizdeki sıcak iklim tahıllarında (Mısır, Çeltik, Sorhgum, Darı) zararlı Acarina ve Hemiptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
6 |
Ülkemizdeki sıcak iklim tahıllarında (Mısır, Çeltik, Sorhgum, Darı) zararlı Lepidoptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
7 |
Ülkemizdeki sıcak iklim tahıllarında (Mısır, Çeltik, Sorhgum, Darı) zararlı Coleoptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekiller |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
8 |
Ülkemizdeki baklagillerde zararlı Hemiptera, Coleoptera, Diptera ve Lepidoptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
|
|
10 |
Ülkemizdeki yem bitkilerinde zararlı Hemiptera ve Lepidoptera, takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaş |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
11 |
Ülkemizdeki yem bitkilerinde zararlı Coleoptera ve Hymenoptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşı |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
12 |
Ülkemizdeki endüstri bitkilerinde zararlı Hemiptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemleri |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
13 |
Ülkemizdeki endüstri bitkilerinde zararlı Lepidoptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemleri |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
14 |
Ülkemizdeki yağ bitkilerinde zararlı Hemiptera, Lepidoptera, Coleoptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
15 |
Ülkemizdeki tıbbi ve aromatik bitkilerde zararlı olan böcek türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin in |
Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular |
Görsel sunum |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı (Final) |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÖZBEK, H. ve HAYAT, R., 2008. Tahıl, Sebze, Yem ve Endüstri Bitkileri Zararlıları, Atatürk Üniv. Zir. Fak. Yay. No:340, Ders Kitapları Serisi No: 87, 320s, Erzurum
Çeşitli kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, ders notu ve ders sunuları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
YAŞAR, B., 2005. Tahıl, Baklagil ve Yem Bitkileri Zararlıları, Süleyman Demirel Üniv.Zir.Fak.Yay. No:25, Ders Notu Yayın No: 10, 56s, Isparta
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
1 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
3 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
0 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
3 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
0 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
1 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
2 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
1 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|