Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İslam Kelamında Nübüvvet Algısı |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 783 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL YÜRÜK Doç.Dr. İSMAİL ŞIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İslam inanç ilkelerinden biri olan nübüvvet meselesinin kelam okulları tarafından nasıl anlaşıldığını inceler. Nübüvvetin imkânı ve ispatı konuları akli ve nakli deliller çerçevesinde sorgular. Nübüvvet anlayışının bir uzantısı olarak kabul edilen ve bu çerçevede beklenti doğuran imamet, müceddid ve mehdi inançlarının sosyo-kültürel alt yapısı irdeler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İslam inanç ilkelerinden biri olan nübüvvet meselesinin kelam okulları tarafından nasıl anlaşıldığı ortaya koymak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Nübüvvetin imkânı ve ispatı konuları akli ve nakli deliller çerçevesinde sorgulanması, Nübüvvet anlayışının bir uzantısı olarak kabul edilen ve bu çerçevede beklenti doğuran imamet problemi,, müceddid ve mehdi inançlarının sosyo-kültürel alt yapısı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kur´an´da Nubuvvet Kavramı |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
2 |
Nubuvvetin İmkanı ve İspatı |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
3 |
Husun ve Kubuh Problemi |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
4 |
Vahiy algısı |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
5 |
Nübüvvetin Ana Unsurları: Melekler |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
6 |
Nübüvvetin Ana Unsurları: Kitaplar |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
7 |
Şia Nübüvvet ve İmamet |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
|
yazılı sınav |
|
9 |
Mutezile ve Haricilerde Nübüvvet ve İmamet |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
10 |
Ehl-i Sünnet´te Nübüvvet ve İmamet |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
11 |
İslam Kelam Okullarına Göre Mehdilik ve Müceddidlik |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
12 |
Mehdilik ve Müceddidlik algısın sosyo kültürel alt yapısı ve tarihi gelişimi |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
13 |
İlham ve Vahiy Karşılaştırılması |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
14 |
Nuzulu İsa Problemi |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
15 |
Mehdi´nin İmkanı meselesi |
Konuyla İlgili Makale ve Kitaplar |
tartışma , soru cevap, anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
3 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
3 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
3 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
3 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
3 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
4 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
4 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|